מתלהט הקרב על ראשות מרצ. מנכ"ל שלום עכשיו, אבי בוסקילה התפטר היום (ראשון) מתפקידו, ובכוונתו להתמודד בפריימריז על ראשות מפלגת מרצ שיתקיימו בחודש מרץ. בכך מצטרף בוסקילה למירוץ ההנהגה של המפלגה מול זהבה גלאון, יו"ר הסיעה אילן גילאון, ח"כ תמר זנדברג ופעיל המפלגה אבי דבוש. 



ביום חמישי הכריזה ח"כ זנדברג על התמודדותה לראשות מרצ בבחירות שיערכו ב-22 במרץ. זנדברג, המכהנת בכנסת מאז 2013, אמרה כי "החלטתי להתמודד על מנת להרים את המפלגה ואת השמאל הישראלי מהקומה השפופה שהם נקלעו אליה. הגיע הזמן לומר את הדברים בצורה הכי ברורה: מרצ צריכה התחלה חדשה, צריכה רוח חדשה וצריכה הנהגה חדשה".



לדבריה "לאחר שנים רבות, בהן הימין חובט שוב ושוב בשמאל, אנחנו מצויים בצומת של הזדמנויות. הימין ממאיס את עצמו, נתניהו כורה מדי יום שפל חדש, והציבור כבר לא יודע לאן להוליך את הבושה שהקואליציה הזאת ממיטה עלינו. לאחר שנים ארוכות שבהן הימין הפך את השמאל לשק חבטות, הגיע הזמן שנרים את הראש ונשיב מלחמה שערה, הגיע הזמן להחזיר את ההתלהבות ושמחת החיים למחנה. הגיע הזמן להוביל את מרצ ל-10 מנדטים והגיע הזמן שניקח חלק בהנהגת המדינה ונשיב אותה למסלול".



גלאון וגילאון. "מעריכה אותם, אבל הגיע הזמן להמשיך הלאה". צילום: אבשלום ששוני
גלאון וגילאון. "מעריכה אותם, אבל הגיע הזמן להמשיך הלאה". צילום: אבשלום ששוני



היא הוסיפה כי "לא ייתכן שהבחירות למפלגת העבודה יהיו אלה שיכריעו מה קורה במרצ. לא יתכן שאבי גבאי יהיה זה שיקבע כמה מנדטים אנו נקבל בבחירות".



לטענתה, "מרצ היא כל מה שטוב בחברה הישראלית, היא כל מה שגורם לנו להתגאות במדינה. מרצ מייצגת את רוב הציבור שרוצה מרכולים בשבת, שמבין שהאיום הגדול ביותר על קיומנו הוא מדינת אפרטהייד דו לאומית, הרוב שרוצה שוויון מגדרי, הרוב שרוצה חיים משותפים, והרוב שמבין שהערך החשוב ביותר הוא חיה ותן לחיות. אנחנו נחזיר את הרוב הזה אלינו הביתה. אנחנו נהיה הניצוץ שיבעיר את המחנה כולו. הגיע הזמן שנעיר את מרצ, שנלך בקומה זקופה לפני המחנה. הגיע הזמן שנוביל את השמאל ואת המדינה לדרך חדשה". 



בהתייחס למתחריה, זהבה גלאון וח"כ אילון גילאון, אמרה: "אני מעריכה ואוהבת את זהבה גלאון ואילן גילאון, ומעריצה את מה שהם עשו בשביל מרצ ובשביל מדינת ישראל לאורך השנים הארוכות שלהם במפלגה. אבל הגיע הזמן להמשיך הלאה. מרצ צריכה הנהגה חדשה על מנת שלא נמצא עצמנו שוב מתחננים על חיינו רגע לפני הבחירות".