ועדת הפנים של הכנסת דנה הבוקר (שני), בנוכחות המפכ"ל רוני אלשייך, בדרישה להשוות את תנאי השכר של המשרתים במשטרה, שב"ס ומשמר הכנסת לתנאי השכר של אנשי הקבע בצה"ל. את הדיון יזם יו"ר הוועדה, ח"כ עמר בר-לב (המחנה הציוני), שהסביר כי לאחרונה מנהלים גמלאי המשטרה, השב"ס, משמר הכנסת ומג"ב, יחד עם בני משפחות המשרתים הפעילים, מאבק עיקש שמטרתו השוואת תנאי השכר של המשרתים לתנאי השכר של אנשי הקבע בצה"ל. 



הוא ציין כי בשנת 1979 התחייבה ממשלת ישראל בהחלטת ממשלה, כי שכרם של אנשי הקבע בזרועות הנ"ל יוצמד לשכרם של אנשי הקבע בצה"ל בגלל אופי השירות הדומה ותרומתם המשמעותית לביטחון המדינה. אולם, למרות ההבטחה המפורשת, בפועל סובלים המשרתים מאפליית שכר לרעתם, ובנוסף לכך אין להם כל יכולת להתאגד בשל מגבלות משפטיות.



לאחר מאבק משפטי ארוך, בית הדין לעבודה קבע לאחרונה כי תביעות השוטרים מוצדקות ויש לקיים את ההבטחה להצמדת השכר. בעקבות פסיקת ביהמ"ש החליט ראש הממשלה על הקמת צוות מקצועי שיגיש המלצותיו עד ל-1.11. משעבר התאריך, ביקש הצוות ארכה לעבודתו ללא תאריך יעד ברור. 



"ממשלת ישראל גוררת רגליים, והשוטרים, הסוהרים, אנשי משמר הכנסת ומג"ב (משמר הגבול) נפגעים", הסביר ח"כ דוד אמסלם, שמקיים, כאמור, על כך הבוקר דיון דחוף בוועדת הפנים.