על רקע השמדת מנהרת הטרור, שעברה מתחת לשטח ישראל, טען הבוקר (שני) השר ומפקד פיקוד הדרום לשעבר, יואב גלנט, בתכניתם של ניסים משעל, דרור רפאל וספי עובדיה ב-103FM, כי "יחיא סנוואר חי על זמן שאול", והצהיר כי "חמאס היא מליציה קיצונית שלקחה בשבי את תושבי עזה".



"אנחנו נדע על קיומן של מנהרות נוספות", קבע גלנט, שהסביר: "האמצעים הטכנולוגיים, המודיעיניים והמבצעיים מביאים את צה"ל לפריצת דרך. בסופו של דבר צה"ל יבלום את תופעת הלחימה התת-קרקעית הזו".



לדבריו, "המנהרה שנמצאה עברה בסמוך למתחם כרם שלום. בחמאס ניסו להתחכם ולחפור מנהרה שתגיע מתחת לפני השטח שלנו ושל מצרים, מדובר במנהרה מסחרית עם פוטנציאל העברה גדול מאוד, ונדרשת השקעה של מיליוני שקלים להקמת מנהרה שכזו. אנחנו לא יכולים לדעת אם היא יועדה להברחה בלבד או לפיגועים עתידיים, ולא ניקח את הסיכון הזה. טוב עשה צה"ל שהוא השמיד אותה".



כשנשאל כמה עוד ניתן לפגוע במצבם של תושבי עזה על מנת להוביל אותם לפעולות כנגד חמאס, השיב השר כי "לישראל ישנם שלושה אינטרסים - שקט, הסרת אחריות ופירוק השטח מנשק, וישנו קונפליקט בין האינטרסים. כשיש שקט בעזה הם משתמשים בו להתחמשות, וכשאנחנו נאלצים לספק סחורה אנחנו נושאים באחריות לכל מה שנכנס לעזה, ולכן אני תומך בהצעתו של השר ישראל כ"ץ לבניית אי מלאכותי שישמש כנמל. הוא יאפשר לנו להשתמש באמצעי בידוק על הנכנס ויוצא מכיוון עזה".



 


לטענתו, "על עזה השתלטה מליציה קיצונית שלקחה בשבי את האוכלוסייה. מי שלא מפגין וצועק 'מוות לישראל', חמאס בא עמו בחשבון. המדיניות בנושא די ברורה - לאפשר להם לחיות את חייהם בתנאי שהם יתנו לנו לחיות את חיינו. לצערנו, חמאס שב ומנסה לסחוב אותנו לתוך תהליך של לחימה".

"אני חושב שהמחירים שחמאס ומנהיגיו ישלמו יהיו אישים וכבדים", הוסיף גלנט. "במשך 40 השנים האחרונות הייתי מעורב בדין צדק וחיסולם של מנהיגים רבים בקרב ארגוני הטרור, מתוניסיה, ביירות, מלטה ועוד, ואני יכול לומר שיחיא סנוואר חי על זמן שאול. לא יקרה מצב שבו ילדים בשדרות ונחל עוז נפגעים, ואותם אנשים ימשיכו להתהלך בעמם כגיבורים. אם יגררו אותנו ללחימה ויפגעו באזרחינו אנחנו נבוא חשבון עם המנהיגים, שיהיו הראשונים לשלם את המחיר".

בתוך כך, בהתייחס לביקורת שהעביר יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, על "עסקת המאה" של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, אמר אלוף פיקוד הדרום לשעבר כי "הוא מחשב את נקודת הסיום שלו. לצערו הרב, הוא לא הצליח להגיע להישגים, מכיוון שבמקום להגיע לשולחן המשא ומתן הוא בוחר לשלם למחבלים".

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן