על רקע הביקורת החריפה שהטיח יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, בנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמש, טען הבוקר הפרשן לענייני ערבים של חדשות עשר, צביקה יחזקאלי, כי "זהו נאום של יציאה מהכלים". בראיון בתכניתם של ניסים משעל, דרור רפאל וספי עובדיה ב-103FM הוא ציין גם כי "2018 מסומנת כשנתו האחרונה, אחרי שיילך ייעשה מסוכן".



"נאומו של אבו מאזן הוא נאום של תסכול, המעיד על מצבם של הפלסטינים כיום", קבע יחזקאלי, שהסביר: "הם חטפו סטירה מצלצלת בעקבות החלטת ארה"ב להכיר בירושלים כבירת ישראל, וכעת אין להם למי לפנות עוד. אין ממשלת אחדות, חמאס עושה תרגילים, האירופים כבר לא איתם, ועכשיו אבו מאזן ייאלץ לשאת באחריות".



 


"את מעט הכלים שיש לו הוא מחליט לשבור", הוסיף יחזקאלי. "'ייחרב ביתך' הוא סוג של ביטוי שנאמר, אך שאר נאומו של אבו מאזן היה לא פחות חזק מהאמירה הזו. הוא מתעקש ואינו מוכן לקבל את האמריקאים כמתווכים, אך אין לו מה לעשות משום שאף גורם לא מוכן לתווך במקומם. הוא מבין שהגב שלו איננו ושהוא חטף מכה קשה, והוא מתוסכל. צריך להיזהר מהנאום הזה, זה אותו אבו מאזן שהדליק את האינתיפאדה השלישית בערב ראש השנה לפני שנתיים".

"מסמנים את שנת 2018 כשנה האחרונה של אבו מאזן", הדגיש צבי יחזקאלי. לדבריו, "ערפאת בימיו האחרונים גם היה צועק ומגרש את העיתונאים שלו. יכול להיות שהזדקנותו של אבו מאזן משפיעה עליו, אין לו עוד כושר ההנהגה בשביל להוביל את הפלסטינים, ולכן גם אינתיפאדה נוספת לא תעזור לו. כמו כל מנהיג ערבי, אבו מאזן לא חושב על היום שאחרי מותו ולא מחלק סמכויות בטענה שהוא יישאר מנהיג לנצח. ביום שהוא יעזוב את תפקידו, ייתכן שייווצר כאן בלאגן גדול, זה יהיה בהחלט מסוכן".

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן