שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס היום (שני) בישיבת הסיעה למצב הביטחוני המתוח בדרום על רקע חשיפת המנהרה של חמאס, הרביעית בתקופה האחרונה שצה"ל מגלה ומשמיד: "הלילה חמאס עשה ניסוי טילים וירה שלוש רקטות לעבר הים. זה מוכיח כי למרות המצב ההומניטרי ברצועה הם ממשיכים בייצור וניסוי רקטות". שר הביטחון הוסיף :"להערכתי ישנן עוד מנהרות חמאס שחוצות לתוך סיני". על נאום "חורבן הבית" של אבו מאזן אמר ליברמן: "הוא לא רוצה הסדר שלום ומחפש כל דרך לברוח ממנו". 



ליברמן הוסיף כי "מערכת הביטחון פועלת עם אסטרטגיה ברורה בכל הרצועה. הדבר הראשון בראש דאגתנו זה הנושא של שבויים ונעדרים. הסעיף ראשון הוא הסדרת כל נושא השבויים והנעדרים. חיסול כל המנהרות ההתקפיות שעומדות לרשות חמאס ואני מניח שעד סוף 2018 נמגר את כל המנהרות".

"הסעיף שלישי זה הקמת המכשול", הוסיף שר הביטחון. "הסעיף הרביעי זה קיזוז היכולות האסטרטגיות של החמאס. על כל ירי רקטי אנחנו מקזזים להם. בנוסף, חיזוק היישובים בעוטף עזה. חשוב מאוד שאותם יישובים ירגישו גם בטוח מבחינת מיגון וגם מבחינת מוקמות תעסוקה".  

"וכמובן הסעיף החשוב האחרון, כשאומרים "מה אתם רוצים בסוף?", סיים שר הביטחון את דבריו, "בסוף צריך להיות ברור שחייב להיות פירוז, ושיקום עזה הוא בתמורה לפירוז, זאת הגישה, זאת ההתייחסות שלנו לכל הנושא של רצועת עזה". 
 
גם יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט התייחס היום בפתח ישיבת סיעתו לנושא אבו מאזן: "הגיע הזמן לחשוב על היום שאחרי אבו מאזן. חשוב שנפנים שתם עידן המדינה הפלסטינית, ומתחיל עידן הריבונות. אנו מצפים מרה"מ להביא לישיבת הממשלה הקרובה את הסדרת הישוב חוות גלעד. החלת ריבונות זה על בסיס החלטת ממשלה. צריך אומץ לב ולא חוק. אנו מצפים לבנייה רחבה וגם כמובן להחלת הריבונות".