כצפוי החליט הערב (שני) הוועד המרכזי של אש"ף, בתום כינוס שנמשך יומיים במוקטעה ברמאללה, להקפיא את ההכרה בישראל ולהפסיק את התיאום הביטחוני. בנוסף, החליט הוועד המרכזי להתחיל בהתנתקות כלכלית מישראל. בהודעת הסיכום של הכינוס נמסר, כי תקופת הביניים שבאה לידי ביטוי בהסכמים שנחתמו באוסלו, קהיר וושינגטון - אינה קיימת יותר.



בהודעה הצפויה, אותה הקריא יו"ר המועצה הלאומית הפלסטינית סלים א-זענון, נאמר כי הוועד הפועל של אש"ף הוסמך להקפיא את ההכרה בישראל עד שתכיר במדינת פלסטין בגבולות 1967, תבטל את ההחלטה על איחוד ירושלים ותפסיק את הבנייה בהתנחלויות. המועצה המרכזית החליטה בנוסף "להפסיק את התיאום הביטחוני", ולהתחיל בהתנתקות כלכלית על פי הסכמי פריז, במטרה להביא לעצמאות כלכלית פלסטינית.



המועצה המרכזית גינתה ודחתה על הסף את החלטת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ להכיר בירושלים כבירת ישראל ולהעביר את שגרירות ארצו מתל אביב לירושלים. בנוסף, החליט אש"ף לדחות על הסף כל אפשרות שהממשל האמריקאי יהיה מתווך בתהליך שלום, או שותף - עד לביטול ההחלטה הנוגעת לירושלים.



"לאור העובדה שהכיבוש מתנער מכל ההסכמים החתומים, הוועד המרכזי רואה שהמטרה הישירה היא עצמאות מדינת פלסטין", נאמר בהודעת הסיכום, "לכן, יש לעבור משלטון אוטונומי לשלטון מדינה, באמצעות החלת הריבונות של מדינת פלסטין ובירתה מזרח ירושלים על גבולות ה-6 ביוני 1967, על פי החלטות האו"ם".



במקביל שלח הערב שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, מכתב למזכ"ל הארגון, אנטוניו גוטרש, בו קרא לגינוי נאומו של אבו מאזן. "כחלק משורת הטענות השקריות בנאומו, אבו מאזן שוב חזר על השקר לפיו הקמתה של מדינת הלאום של העם היהודי במולדתו ההיסטורית היא למעשה 'פרויקט קולוניאליסטי שאין לו שום קשר ליהדות'. אבו מאזן האשים את המעצמות האירופאיות ב'העברת יהודים מאירופה למזרח התיכון' כחלק מתכנית להרחבת האינטרסים הכלכליים שלהן. לצערנו, ההצהרות האלו מזכירות אמירות גזעניות של המשטרים האפלים ביותר מהמאה שעברה", נכתב בפנייה.



דנון הוסיף כי "אבו מאזן שוב דחה בנאומו שורת הצעות רציניות לדיאלוג מצד ישראל, ארה"ב וחברות נוספות בקהילה הבינלאומית. דברי השנאה של יו"ר  הרשות הפלסטינית, שערער על זכות קיומה של מדינה חברה באו"ם, אינם מקובלים וראויים לגינוי חד משמעי".