פרופסור שלמה בן עמי, מבכירי מפלגת העבודה ושר החוץ לשעבר, התראיין לרדיו 103FM והתייחס לנאומו של אבו מאזן שעורר סערה. "תראה אבו מאזן הוא כבר בכיוון של לברוח מהיוזמה של טראמפ כי הוא יודע מה המרכיבים שלה. לכן הוא נאחז בעניין של ירושלים, שאצל אבו מאזן לא עמד בראש מעייניו. יש השפעות טורקיות, אבל אבו מאזן לא התעניין במיוחד בירושלים, הוא נאחז בעניין הזה כדי לברוח מהיוזמה. המורשת שלו היא לא לעשות את מה שערפאת לא עשה".





"לדעתי הוא יורה לעצמו ברגל", המשיך והוסיף בן עמי, "גם מול הקהילה הבינלאומית עם הנרטיב האנטישמי הזה לגבי היהודים הקולוניאליסטים וההיאחזות הזאת של לבקש מבריטניה להתנצל. האשמה היא תמיד באיזה קונספירציה ופתאום הבעיה היא בריטניה. זה נרטיב לגמרי מיותר, לגמרי לא במקום. אבל זה איכשהו מייצג בשבילו איזה שיח סביבו הוא יכול לייצר הסכמה, כי למעשה הוא אינו נשיא לגיטימי הוא לא נבחר כבר שנים ארוכות".



לגבי הסוגיה של סוכנות הפליטים אונר"א אמר בן עמי כי "היא נוגעת לליבה של השאלה הפלסטינית כי זו שאלת הפליטים. אם אתה פוגע באונר"א אתה פוגע בזה ששאלת הפליטים היא שאלה נבדלת מכל שאלה של פליטים אחרת. היום אנחנו נמצאים בתקופה של נדידת מיליונים של פליטים בכל רחבי הועלם ולפלסטינים יש יחס מיוחד. סוכנות מיוחדת שעוסקת בסוגיה הפלסטינית. אז זה בוודאי פוגע פגיעה חמורה מאוד בנרטיב הפלסטיני להציג את המקרה שלהם כמקרה ייחודי".



לגבי סוגיית שתי המדינות אמר כי "הפסימיות שלי נובעת לא מסוגיית ההתנחלויות אלא מהניסיון לרבע את המעגל. בממשלה הכי שמאלנית שיכולה לקום אין ממשלה שתהיה מסוגלת לתת את המינימום הפלסטיני וזה מתוך הנחה שהפלסטינים יודעים מהו בדיוק המינימום הזה. תביא לי פלסטיני אחד שיהיה מסוגל להגיד לך כמה פליטים הוא רוצה שתחזיר. הוא לעולם לא יביא לך מספר. הוא לא יוכל להביא מספר ולחתום על זה. ולכן אין תוכנית שלום פלסטינית, העניין הזה של סוף הכיבוש".