סערת הקלטת שבה נשמע ח"כ גפני מדבר על שבירת הסטטוס קוו, ועל חוק המרכולים, ממשיכה לעורר סערה במערכת הפוליטית, וגם בקרב גורמים בקואליציה. לאחר שהבוקר (שלישי) איים חבר הכנסת עודד פורר, כי ישראל ביתנו לא תמשיך לשבת כך בממשלה, הגיעו מאוחר יותר דברים חריפים גם מצד שר הביטחון, ויו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שתקף את התנהלות החרדים בסוגיה.



ליברמן צייץ בחשבון הטוויטר שלו והתייחס לסוגיה הבוערת, ולא היסס לתקוף את חברו לממשלה, כשהוא אומר בציניות: "הגעתי למסקנה הסופית שח"כ גפני כרת ברית סודית עם ח"כ יאיר לפיד. אין שום הסבר הגיוני אחר לדברי ההתלהמות ששמענו אתמול מפיו. אני בטוח שעד לסוף היום יזכה לזר פרחים ענק מיו"ר יש עתיד".



מוקדם יותר הגיב משה גפני לסערה ואמר: "הופכים את המדינה הזו לרוסיה. אני לא יכול לדבר עם הציבור שלי? מקליטים, מוציאים החוצה. חרדי עוד מוציא. התקשרו אלי כל העיתונאים ואמרתי להם שיחפשו את החברים שלהם. לא ידעתי שהחילונים כל כך פרימיטיביים. פשוט לא להאמין".



כזכור, בהקלטה שפורסמה, גפני ביקש מהנוכחים שלא להוציא את הדברים החוצה משום שזה "יכול לעשות נזק - פתאום יתלבשו על זה". לדבריו, "הנושא של האכיפה בתוך חודשיים נכנס למסלול, והמסלול הזה הוא חיוני וחיובי. אם זה יסתיים אנחנו לא רק שומרים על הסטטוס קוו אלא גם מתקדמים בנושא השבת. יגיע שר פנים חילוני והוא לא יוכל לאשר חוק עזר כדי לפתוח מרכולים בשבת בגלל שיש לו מגבלות הוא צריך להוכיח שיש בזה צורך. טכנית שר פנים חילוני לא יכול במחי קולמוס לבטל או לאשר את חוק העזר. דיברנו על העניין הזה עם המשפטנים ואני מקווה שזה אכן יעמוד בזה. אני לא רוצה שיבוא שר פנים חילוני וישנה את החוק".