ראש הממשלה, בנימין נתניהו, השוהה בהודו התייחס היום (רביעי) לסערה סביב גיוס נשים לצה"ל וקריאתו של הרב שמואל אליהו לפטר את הרמטכ"ל, גדי איזנקוט. "גאה על כך שיש לנו מפקדת ראשונה של טייסת תעופה", אמר, "לא רק שאני לא מגנה את הרמטכ"ל, אני משבח אותו ואת מפקד חיל האוויר. אני מצפה לעוד מינויים כאלה".


ראש הממשלה התייחס לדבריו של הרב שמואל אליהו, רבה הראשי של צפת ומבכירי רבני הציונות הדתית, שהתייחס היום בראיון לגל"צ לדבריו של הרב שלמה אבינר, על כך שאין להתגייס לצבא עד אשר יתאפשר לגברים לשרת ללא נשים. "הצבא נכנס לאג'נדה פמיניסטית מטורפת. לא יודע מה נכנס לאיזנקוט בראש. שרי הממשלה וראש הממשלה צריכים להגיד לאיזנקוט תחזיר את המפתחות ולך הביתה. אחרי הדוח של הירידה במוטיבציה היית צריך לארוז. יותר מדי דברים עשית כדי להוריד את המוטיבציה במיוחד המלחמה בחיילים הדתיים. אני קורא לראש הממשלה להגיד לאיזנקוט לך הביתה". 

הרמטכ"ל גדי איזנקוט בוועדת חוץ וביטחון. צילום: מרק סלם ישראל


בנוגע למפקדת הטייסת הראשונה שמונתה על ידי מפקד חיל האוויר אמר הרב אליהו כי "כל אדם שרוצה לתרום למדינה הוא מבורך. אני מתאר לעצמי שהיא השקיעה הרבה עבודה ומסירות, זיעה ומאמצים, אבל המשקל ששוקלים הוא לא על טייסת אחת, השאלה היא האם צה"ל מתחזק או נחלש. המדדים מראים שהוא נחלש. זה הדובדבן על הקצפת. מדובר ביחידות של רוב הצבא שהן יחידות שטח. רמת החיילות נפגעת. שאתה שומר עם חיילת השמירה נפגעת. שאתה נמצא בנגמ"ש עם חיילת הדריכות נפגעת. זה פוגע בצה"ל, זה פוגע במדינה. אני בן אדם כולנו בני אדם. אחרי כל הסיפורים של העבירות המין באופנה במשטרה בישיבות כל מקום שיש תערובות של גברים ונשים. כל חייל ליד חיילת המשימה שלו לא תבוצע כמו שצריך". 

הרב אבינר עצמו הגיב בגל"צ על הסערה שדבריו עוררו ואמר כי "ודאי שזה לא מה שאמרתי, קשה לדעת איך אנשים הבינו זאת, זהו עלבון לאינטליגנציה להביא דברים בצורה כזאת. אי אפשר לנתק דבר מההקשר, אנחנו אוהבים את הצבא, מוסרים את הנפש בצבא, אי אפשר להתעלם מזה. הצבא הוא קיום האומה, קדוש, וכל אדם בישראל חייב ללכת לצבא, נקודה. אבל יש לנו חובה לשמור על קדושתו של צה"ל".

שלטים בעברית וריקודים מסורתיים

בני הזוג נתניהו נחתו במדינת גוג'ראט. שם קיבל את פניהם ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי ונערכה בעיר אחמדאבאד קבלת פנים מרשימה. עשרות אלפי תושבים עמדו ברחובות ונופפו בדגלי ישראל והודו. נתלו מאות שלטים עם תמונותיהם של ראשי הממשלות ונכתב בעברית "ברוכים הבאים לאמדאבאד". בנוסף נערכו מופעים ברחובות עם ריקודים מסורתיים ותזמורות מיוחדות. לגוג'ראט חשיבות רבה בהיסטוריה של הודו, כאשר רה"מ מודי כיהן כראש מדינת גוג'ראט במשך שנים רבות.

 
 
יובל רותם מנכ"ל משרד החוץ, אמר כי "זו קבלת פנים חסרת תקדים. בכל שנותיי במשרד החוץ לא ראיתי קבלת פנים מרשימה, מיוחדת ועם כמות כזו של משתתפים. התושבים יצאו לרחובות לכבד ולהריע לראשי הממשלה וליחסים בין המדינות". 

במהלך הביקור ראשי הממשלות נפגשו עם יזמים הודים צעירים שהציגו מיזמים חדשניים במסגרת תערוכה מיוחדת שהקימו לכבוד ראש הממשלה. נתניהו העניק תעודות ל-18 סטרטאפים הודים וראש ממשלת הודו העניק תעודות ל-18 סטרטאפים ישראלים. 

נתניהו ומודי. צילום: אבי אוחיון, לע"מ

 
קבלת הפנים לנתניהו בהודו. צילום: אבי אוחיון, לע"מ


קבלת הפנים לנתניהו בהודו. צילום: אבי אוחיון, לע"מ