פרסום ראשון: ארגון אמריקני שמרני בשם "פורום המזרח התיכון" הודיע היום (חמישי) כי בכוונתו לתרום מיליון דולר לארגון הסעד והתעסוקה של האו"ם, אונר"א, זאת בתנאי שהארגון ישנה את הקריטריונים להענקת מעמד פליטות. "שינוי זה מבקשת להפסיק את הרישום האוטומטי של פליטים בין בעלי האזרחות לבין אלה החיים במולדתם, בגדה המערבית ובעזה." נכתב בהודעה ששיגר הארגון לאונר"א.

בארגון כתבו עוד: "ביצוע שינויים אלה, בדומה למעמד הפליטים האחרים בעולם, יפסיק את ניפוח מספרי הפליטים הפלסטינים מ -5.3 מיליון פליטים על פי הערכותיהם המקסימליות לכדי 20 אלף פליטים בלבד." הם מבקשים בפועל את ביטול מעמד הפליט לילדים, לנכדים ולנינים של הפליטים הפלסטיניים מ1948. 
"ההגדרה הנוכחית של אונר"א מגבשת מנטליות של קורבנות ופועלת להנצחת הסכסוך הישראלי-פלסטיני במקום לפתור אותו", הסביר מנכ"ל הפורום גרג רומן. הוא הוסיף: "אנו מקוום כי מיליון הדולרים אותם אנו מעוניינים לפנות לארגון יוכלו לעזור לשיפור חייהם של הנזקקים וזאת מבלי להקריב אותם על מזבח הקונפליקט הים תיכוני".

גרג רומן, מנכ"ל פורום המזרח התיכון. צילום: פורום המזרח התיכון
ארגון "פורום המזרח התיכון" הינו כאמור ארגון שמרני אמריקני בראשו אומר דניאל פייפס פובליציסט אמריקני שנוהג להתבטא רבות נגד האסלאם הרדיקלי. תפיסת הפורום כפי שהיא מוצגת באתר היא "שלום עושים עם אויבים מובסים ולא עם אויבים שאינם מכירים כלל בקיומה של מדינת ישראל וממשיכים לחנך לשנאה, טרור וחורבן". עוד קוראים בפורום לבחון מחדש את הסכמי אוסלו ואת פתרון שתי המדינות. 

כזכור, ארצות הברית הודיעה בתחילת השבוע כי היא תקצץ בחצי את הסיוע לאונר"א, העומד על כ125 מיליון דולר לכ-65 מיליון בלבד. לפי שעה, ייתרת התשלום מושהית, עד לבירור שתערוך ארצות הברית. מאונר"א טרם התקבלה תגובה להצעה, וסביר מאוד להניח שהיא תידחה על הסף.