מסמך פלסטיני, שהוכן על ידי בכיר הרשות סאיב עריקאת והועבר לידי יו"ר הרשות אבו מאזן נחשף הערב (שישי) בחדשות 10, ובו הציג את הערכתו בנוגע לתוכנית השלום עליה שוקדים בבית הלבן. בין השאר עולה, על פי המסמך, כי במסגרת התוכנית של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ישראל תוכל לספח 10% משטחי יהודה ושומרון, וזאת למרות שסוגיית הגבולות לא נידונה במסמך ואמורה להידון בין הצדדים.



בנוסף לכך, גם בירושלים התוכנית מכילה בעיקר אכזבה לצד הפלסטיני, כאשר על פיה הבירה הפלסטינית תהיה בפאתי העיר ולא במזרח ירושלים. על פי המסמך תהיה הכרה בפתרון צודק לסוגיית הפליטים הפלסטינים, שיורשו לחזור למדינה הפלסטינית - אך לא לישראל. אם יש נושא אחד שהפלסטינים יכולים להיאחז בו כחיובי, הוא נושא ההכרה בישראל כמדינה יהודית, שעל פי הערכתו של הבכיר הפלסטיני טראמפ לא ידרוש במסגרת תוכנית, אלא שהעולם יכיר בישראל ככזאת.



בבית הלבן מכחישים: התוכנית תהיה טובה לשני הצדדים



בנוסף לכך פירט עריקאת את הערכותיו בנוגע להסדרי הביטחון ולוח הזמנים שצפוי להכריז עליהם טראמפ, שרובם תואמים את תנאי ישראל למשא ומתן, כמו המשך הנוכחות הישראלית בנהר הירדן, שליטה אווירית, ואחריות ביטחונית ישראלית על יהודה ושומרון, ועל כן כינה את התוכנית ככפיית תכתיבים וסיים את המסמך בטענה כי  "אין לנו למה לחכות לתכנית האמריקאית שלמעשה תשאיר את הסטטוס קוו על כנו ותיתן לגיטימציה אמריקאית להתנחלויות ותכונן אוטונומיה נצחית".



בכיר בבית הלבן הגיב לידיעה: "זה מצער שיש גורמים שמנסים להטעות ולהסית אנשים נגד תכנית השלום שלנו שגיבושה לא הושלם. דבריו של עריקאת לא נכונים וההנהגה הפלסטינית לא צריכה לבסס את תגובותיה עליהם - לא בפומבי ולא בשיחות דיפלומטיות שקטות. אנחנו ממשיכים לעבוד קשה על הטיוטה האמיתית של תכנית השלום שלנו שתהיה טובה ומועילה לשני הצדדים".