לאחר העימות בין שר הביטחון אביגדור ליברמן והמפלגות החרדיות, על רקע חוק המרכולים, קרא הבוקר (ראשון) בגל"צ, יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד, לליברמן לעבור לשורות האופוזיציה: "צא מהממשלה - היא זו שהעבירה את חוק המרכולים וביטלה את השוויון בנטל".



לדברי לפיד, "את חוק המרכולים המעליב צריך לבטל. אריה דרעי ומשה גפני לא יגידו לנו איך לחיות, והציבור המסורתי והחילוני לא מוכן שיכפו עליו. בסוף, לא הכל פוליטי. מדובר פה בעקרונות, ואי אפשר לעשות את החישובים הפוליטיים כל הזמן. גם לנו יש עקרונות, לא רק להם, ובאשדוד המפגינים טענו שהם לא מוכנים שהעיר שלהם תהפוך לבית שמש, ואנחנו ניאבק איתם שכם אל שכם".



"זה מאבק נגד ההתנשאות של גפני ודרעי, שרוצים לשלוח פקחים בשביל לפקח על מה שאנחנו עושים בשבת", הוסיף יו"ר יש עתיד. לטענתו, "מי שמלבה פה מלחמת דת, זה לא ההפגנות. ביטלו את השוויון בנטל ואת לימודי האנגלית ומתמטיקה בחינוך החרדי. מי שרוצה לעשות פה כפייה חרדית זוחלת זה הם, והם צריכים לדעת שזה לא יילך להם". 



דרעי, גפני וליצמן."לא יכתיבו לנו איך לחיות". צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
דרעי, גפני וליצמן."לא יכתיבו לנו איך לחיות". צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



מלבד זאת, אמר הח"כ כי "אני חושב שקורה לנו תהליך רע, והעיסוק שלי הוא מה יהיה עם יש עתיד אלא מה קורה במדינת ישראל, ומה שקורה כעת זה תהליך של פיצול, שיוצרים אותו אנשים שחושבים שהם יאמרו לכולנו איך לחיות".



בהתייחס לעימות בין הסיעות החרדיות, לשר ליברמן אמר לפיד כי "לי לא אכפת באמת מהיחסים בין דרעי לליברמן. זה משונה שאני פתאום הסנגור של שלו, אבל צריך להגיד לו שאם ככה הוא חושב שייצא מהממשלה. הממשלה לא תהפוך לחרדית אם הוא ייצא ממנה. תוקפים אותו בגלל ההחלטה לא להכניס את הרבנים שמדברים נגד צה"ל לתוך הצבא, והוא צודק. לא הגיוני שהרבנים האלה יבואו לנאום בפני חיילים, בזמן שיש חיילות ששומרות על הגבולות שלנו. מי שמדבר נגדן לא יכול להיות חלק מהטקסים של צה"ל".



בתוך כך, על רקע תחקיר "עובדה" על ח"כ יעקב פרי, טען לפיד כי "מה שיש שם זה בדיקות שקרו לפני 20 שנה, וזה לא קביל משפטית. אני שאלתי אותו בנושא, והוא אמר שהוא לא הדליף. הוא אומר שהוא לא עשה את זה, אז אני מאמין לו".