הרב שמואל אליהו, רבה הראשי של צפת ומבכירי רבני הציונות הדתית, המשיך לתקוף הבוקר (ראשון) את הרמטכ"ל גדי אינזקוט בגל"צ, זאת לאחר שקרא לו להתפטר וטען כי "הצבא נכנס לאג'נדה פמיניסטית מטורפת". בראיון בתכנית "מה בוער" אמר אליהו כי הוא "מחליש את צה"ל, עליו לשקול את דרכו מחדש". מלבד זאת, הוא ביקר בחריפות את שר הביטחון אביגדור ליברמן, שגינה את דבריו בשבוע שעבר: "אני חש בוז עמוק לדבריו, הוא לא יסתום את פי, צה"ל זה לא חברה פרטית של אבא שלו".  



"התלמידים והחברים שלי, ראשית הישיבות, המאכלסים 40 אחוז מבה"ד 1, מרגישים שיש מי שמחליש את צה"ל", הכריז הרב אליהו, שהוסיף: "אני חושב שכשרבנים אומרים לרמטכ"ל שהוא פוגע במוטיבציה להתגייס זה אומר שהגיע הזמן שהוא יחשב את הדרך מחדש".



לטענתו, "השילוב ביחידות הקרביות, שכולל מצבים שבהם חיילים וחיילות נמצאים ביחד באותו נגמ"ש במשך כמה ימים, פוגע במוטיבציה של החיילים לשרת. דובר צה"ל יודע את זה והוא מטשטש בכוונה את הירידה בשיעורי הגיוס לקרבי. יש ירידה במוטיבציה, וזה ידוע".



הוא הסביר כי "גם אם ישנים יחד בבית החייל יש גם פוטנציאל לפריצות, אבל זה לא פוגע ביעילות הצבאית. עם זאת, אם אתה שם באותו פילבוקס חיילים וחיילות, באופן טבעי זה עלול ליצור בעיות".



ליברמן ואיזנקוט. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
ליברמן ואיזנקוט. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון



"אצל הבן שלי המצב שונה", טען אליהו, שהסביר: "הוא לא ישן עם נשים ביחד בנגמ"ש כי הוא משרת ביחידה עורפית. אני מנסה להסביר דבר פשוט - יש הבדל בין שירות במשרד מעורב, שבו יש נשים ומזכירות, ואז כל אחד עושה את עבודתו וחוזר הביתה, לבין מצב שבו צריך לקום, לישון, להתלבש ולהתפשט ליד נשים. חבל שמטשטשים את ההבדל. אם ישנים בחדרים נפרדים, ואין חיכוך צמוד כמו בתוך נגמ"ש, אז אין בעיה".



מלבד זאת, הוא ציין כי "אם זה תלוי ברצון של הנשים שהתחנכו אצלנו, אז אנחנו חושבים שהן טועות בזה שהן הולכות לצבא. הן יכולות לתרום במקומות חשובים יותר".



בתוך כך, הוא טען כי הוא חש "בוז עמוק", כאמור, לדבריו של השר ליברמן, שטען כי דברי הרבנים "פגעו בביטחון הצבא". לדברי אליהו, "הוא כנראה שוכח שאנחנו חיים במדינת ישראל, ולא במדינה חשוכה. צה"ל לא סגור בפניי, זה לא חברה של אבא שלו ולא בידיים שלו. אני בכלל לא מתרגש מהמילים שלו. הניסיון שלו לסתום פיות הוא חמור. הוא טען שאנחנו מציעים לא להתגייס לצה"ל, וזה פשוט לא נכון. לא אני ולא הרב אבינר המלצנו על כך. מדובר בשקר שמטרתו לקושש כמה קולות אצל אוהדיו, וזה דבר שלא יקום ולא יהיה".