רז נזרי, המשנה ליועץ המשפטי לממשלהאביחי מנדלבליט, טען הבוקר (ראשון) בגל"צ כי "תיקים 1,000 ו-2,000 נמצאים בישורת האחרונה", אך הבהיר כי "זה לא עניין של ימים ושבועות". מלבד זאת, הוא ביקר את המפגינים שמחאו נגד היועץ המשפטי לממשלה (יועמ"ש) אביחי מנדלבליט, מול בית הכנסת בו הוא מתפלל, ולמעשה גרמו לו לא לקרוא תפילת "קדיש" על אמו.



"אף אחד לא חולק על הזכות להפגין, אנחנו במדינה דמוקרטית", אמר נזרי. עם זאת, לדבריו, "דמוקרטיה כוללת גם זכויות, שום זכות לא מוחלטת. מדובר כאן בהפגנה שהתקיימה במרחב פרטי, כאשר המוחאים ליוו את היועמ"ש בקריאות גנאי ובצעקות לעברו בדרכו לבית הכנסת".



לטענתו, "כאשר חודרים למרחב האישי, וכאשר נמנע מהיועץ המשפטי לומר קדיש על אמו - אני חושב שיש כאן קו אדום. הוא יצא מדלת אחורית בשל הסיבה שצעקו לעברו וצילמו אותו. היה ברור לו שברגע שהוא ייצא החוצה, הצעקות יעצימו, ולכן הוא יצא מהדלת האחורית".



מנדלבליט. צילום: פלאש 90
מנדלבליט. צילום: פלאש 90



"הוא עושה את תפקידו, הוא עושה לילות כימים את עבודתו", הוסיף נזרי. "בינתיים היועמ"ש הוא זה שהחליט על פתיחת שתי חקירות פליליות נגד ראש הממשלה".



מלבד זאת, הוא ציין כי "בפרשה 3,000 אין, נכון לעכשיו, חשד סביר שמערב את ראש הממשלה ולכן הוא לא זומן לחקירה. לא נזמן אותו לחקירה בגלל שמפגין כזה או אחר צועק משהו. החקירה לא הסתיימה. אם יוחלט שיש לגבות עדות מנתניהו, זה יקרה. אך כל השיח הזה, מתי לזמן את מי, זה קצת מצחיק. מה שחשוב כרגע זה מיצוי האמת מהחקירה".



בתוך כך, בהתייחס להתקדמות בתיקים 1,000 ו-2,000, אמר: "כפי שפורסם, החקירה בתיקים 1,000 ו-2,000 נמצאת בישורת האחרונה. לאחר מכן, הפרקליטות תגבש החלטה, זה לא עניין של ימים ושבועות. אני מניח שבשבועות הקרובים תועבר המלצת המשטרה".