על רקע העימות בין שר הפנים אריה דרעי ושר הביטחון אביגדור ליברמן, הצהיר הבוקר (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו, בישיבת שרי הליכוד, כי "אפעל להרגיע את הרוחות בין השרים". מלבד זאת, הוא טען כי בשיחותיו עם סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס, השניים ידונו "במאמצי ממשל טראמפ להדוף את התוקפנות האיראנית ובמאמצי השלום באזור". 



"היום יגיע ידיד אמת לישראל, מייק פנס", אמר נתניהו בהתייחסות לביקור הרשמי. "אנחנו נדון במאמצי ממשל טראמפ להדוף את התוקפנות האיראנית ובמאמצי השלום באזור. מי שמעוניין בכך יודע שחייבים את הובלת ארה"ב. אני רואה חרפה בכך שחברי כנסת מחרימים את הישיבה ואף מתכוונים להפריע לו".



מלבד זאת, הוא ציין כי "בהמשך השבוע ארצה בפורום הכלכלי בדאבוס. ישראל היא מעצמה טכנולוגית עולמית, גם מודי אמר את זה. אנחנו ממנפים את זה בהרבה מקומות וגם בפורום הזה. אפגש עם ראשי מדינות וגם עם ראשי תאגידים".



ליברמן ודרעי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
ליברמן ודרעי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



בתוך כך, הוא אמר גם כי "איננו פועלים נגד פליטים אלא נגד מהגרים בלתי חוקיים שמגיעים לכאן לצורכי עבודה. ישראל תמשיך להיות מקלט לפליטים אמת ותוציא מסתננים. ההסכמים שנחתמו עם המדינה השלישית קובעים שהיא תדאג לביטחונם האישי, כך שככל שירצו בכך, הם יוכלו לחזור למדינת המוצא שלהם, וכעת הם מקבלים מאיתנו סיוע כלכלי. מה שאני מתאר מאושר על ידי המערכת המשפטית בליווי קבוע, ותואם את הנחיות בית המשפט העליון והחוק".



בהתייחס לביקורו בהודו, סיפר רה"מ כי "היו הרבה אירועים מרגשים אבל אזכור שניים במיוחד. אחד הפגישה עם מוישי, עלם חמודות שממשיך את חייו באהבת הסבא והסבתא ובעזרת המטפלת סנדרה. המפגש המרגש השני היה עם נציגי הקהילה היהודית. זו קהילה קטנה, אבל התרומה שלהם בהודו היא חסרת פרופורציות. הם החזירו את השלהבת, ודיברו בתורם. רבים מהם פשוט בכו, לא בגלל באנטישמיות אלא בגלל שהם חיכו למפגש התרבויות".



בשלב זה, שרת התרבות מירי רגב החליטה להחמיא לנתניהו, כשפנתה אליו באומרה כי "צריך לומר לך תודה, אתה מנהיג גדול. לא כולם תמיד רוצים לשדר את זה אבל עשית לנו שירות אדיר. התקבלת שם כמלך וזה מרגש עד דמעות, מה שאתה עושה עבור מדינת ישראל. אני מאחלת לך עוד שנים רבות. צריך להגיד גם דברים טובים".



כזכור, אתמול פורסם ב"מעריב אונליין" שדרעי אמר למקורביו כי "אני עם אביגדור ליברמן גמרתי. ליברמן דרס את השבת ברגל גסה וזו חציית כל קו. אפילו לפיד האב, מגדולי שונאי הדת, לא העז לעשות. יש דברים שהם מעבר לכל ידידות אישית".