על רקע נחיתתו הערב (ראשון) של סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס בישראל, ראש הממשלה בנימין נתניהו דיבר בכנס שגרירים של משרד החוץ על ביקורו, וביקש לשלוח מסר ליו"ר הרשות הפלסטינית. "אני אדון עם מייק פנס בשני נושאים - שלום וביטחון", אמר נתניהו, "בעניין השלום, יש לי מסר לאבו מאזן - "אין תחליף להנהגה האמריקנית בהובלת התהליך המדיני, מי שלא מוכן לדון עם האמריקאים על שלום לא רוצה בשלום". 
ראש הממשלה הוסיף: "ביחס לביטחון יש לי מסר למדינות אירופה אני מציע להן להתייחס ברצינות לדברים של הנשיא טראמפ. אם הן רוצות לשמר את ההסכם עם איראן עליהן להציע תיקונים להסכם תיקונים שימנעו את ההתגרענות של איראן דבר שיאיים עליהן ועל העולם כולו"
בתוך כך, בערוץ עשר מפרסמים הערב כי סלובניה עומדת להכיר בפלסטין כמדינה בשבועות הקרובים ולצידה עוד שלוש מדינות נוספות המעוניינות לעשות זאת. על פי הדיווח, ממשלת סלובניה קיבלה את ההחלטה להכיר בפלסטין לפני שבוע והעבירה את ההחלטה לפרלמנט, בו תיערך הצבעה בנושא במהלך החודש הבא.

לצד סלובניה, שוקלות גם מדינות החברות באיחוד האירופי - לוקסמבורג, אירלנד ובלגיה לעשות כך. גם צרפת מעוניינת לקדם יוזמה של שדרוג מעמדם של הפלסטינים באיחוד האירופי.