בעקבות הגעתו אמש של סגן הנשיא האמריקאי, מייק פנס לישראל, שוחחו הבוקר (שני) ניסים משעל, ספי עובדיה ודרור רפאל, עם יו"ר הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט, שאמר: "אני מכיר את פנס עוד מלפני שהיה סגן נשיא ואנחנו מיודדים. מדובר באישיות מאוד מיוחדת, נוצרי שאוהב את מדינת ישראל והעם היהודי בצורה הדוקה ביותר. הוא היה מושל מאוד מוצלח ועבדנו רבות יחד על שיתופי פעולה בתחום ההייטק".



"מעבר לביקור הנימוסים נדון עמו בהסכם הגרעין האיראני. הנשיא טראמפ קצב את האפשרות לתקן את ההסכם תוך כמה חודשים ובמידה ולא יתוקן יכריז הנשיא שארצות הברית תתנער מההסכם, הוא הכניס את העולם לתנודה של תיקון ואנחנו נתמקד בנושא. איראן היא שורש כל רע, היא נמצאת במזרח התיכון ולעת עתה זו הסוגיה החשובה ביותר לעסוק בה, אפילו יותר מהסכסוך הישראלי-פלסטיני, בייחוד לאחר שהפלסטינים איבדו לאחרונה את שפיותם".

כשנשאל במה משתף ראש הממשלה את הקבינט בנוגע לנושא האיראני סיפר השר בנט: "בדרך כלל ראשי הממשלה נוהגים לשמור את הקלפים קרוב לחזה וגם נתניהו מספר מעט מאוד בתחום הזה. הקבינט עוסק בעיקר בנושא הביטחוני באופן שנטול היבטים אידאולוגיים ופוליטיים. אני גם כן שומר על קשר עם אנשי הממשל האמריקאי כבר יותר משנה ושומע את הדברים, אני לא נמצא בחרדה שייכפו עלינו איזשהו הסכם בעתיד, אך שומר תמיד על עיניים פקוחות".

"במערכת הצבאית נעשות טעויות"

על העימות המתפתח בין הרמטכ"ל לרבנים טען השר: "בשנה אחרונה השכלנו לדבר בשקט ולתקן את הנושא. המערכת הצבאית, כמו מערכת החינוך, היא מערכת גדולה שלעתים נעשים בה גם טעויות. ברגעים אלה נודע לי שהפגישה בין הרב הצבאי לרב הספרדי הראשי נדחתה כי הדוד של הרבצ"ר נפטר ולא בגלל סיבות אחרות".

השר אף התייחס לצעדיו של ליברמן שקנה חזיר במהלך השבת לעיני המצלמות: "בשני הצדדים תמיד יהיו כאלו שינסו לפלג על מנת לצבור קולות, זה מיותר לגמרי. אנחנו כמנהיגי המדינה לא צריכים לחמם את העסק ולקטר, תפקידנו לגשר ולפשר תוך הבנה שבמדינת ישראל חיים קבוצות עם עמדות שונות".

ספי עובדיה התייחס לדבריו: "אתה אומר כאן דברים מתונים אך חברך למפלגה, ח"כ בצלאל סמוטריץ', טוען דברים הפוכים וקיצוניים. כשאני הולך לקלפי איך אוכל לדעת מהו הבית היהודי?" ענה לו השר בנט: "יש במפלגה שלנו ספקטרום רחב, בחלק מהדברים אכן יש לנו עמדות שונות ובחלק מדובר בסגנון דיבור בלבד. אנחנו מפלגה דמוקרטית ומאפשרים להשמיע את כל הקולות. אני מאוד אוהב ומעריך את חברי הסיעה, ביניהם חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' שמביע את עמדתו בצורה עניינית גם אם אני לא מסכים עמה".

השר גם נשאל מה דעתו על דברי החנופה שהשמיעה שרת התרסות מירי רגב כלפי ראש הממשלה ואמר כי "צריך להגיד את האמת, שביקורו של ראש הממשלה בהודו היה מוצלח מאוד". על דברי השרה אמר: "אני חושב שזה מקסים שיש כזה פרגון הדדי בממשלה". 

עריכה:  איתמר זיגלמן