"מדינת ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית. היא לא צריכה להיות מובילת הסטיות בעולם". את הדברים האלה אמר הבוקר (שני) חבר הכנסת מוטי יוגב (הבית היהודי), בדיון של ועדת העבודה והרווחה בשל הכנסת, שעסקה בהצעת החוק הממשלתית, לפיה יורחב מעגל הנשים הזכאיות לבצע פונדקאות בישראל גם לנשים בלא בן זוג, הסובלות מבעיה רפואית שלא מאפשרת להן לשאת היריון. במהלך הדיון דרשו נציגי חברי כנסת ונציגי עמותות להט"ביות לאפשר גם לבני זוג חד מיניים לבצע פונדקאות. 



דבריו של יוגב עוררו סערה גדולה. ח"כ נאיר כהן (יש עתיד) אמר ליוגב: "תחזור בך מהמילה סטייה. אנחנו לא בתקופת האופל. אתה מפקד נערץ בצה"ל, אני מבקש ממך". ח"כ אלי אלאלוף הוסיף: "גם בקואליציה הנוכחית נעשו מספר תהליכים לקידום זכויות הלהט"בים, ושרת המשפטים מהמפלגה שלך, מתוך אצילות וכבוד, לא התערבה ולא מנעה". 



יו"ר עמותת אבות גאים, אודי לדרגור, טען כי "פונדקאות איננה הליך רפואי שפותר בעיית עקרות, אלא הסדר ופתרון חברתי המאפשר הורות. כל ההתפתלויות כאן הן מסווה דקיק להומופוביה", והילה מירון, אם פונדקאית, אמרה ש"זה עצוב שקובעים מי כן ומי לא זכאי להיות הורה".



ח"כ יוגב השיב לביקורת ואמר: "אני מתנצל אם מישהו נפגע. התורה והיהדות הן בסיס ערכים לעם ישראל. לא החושך ולא האור שייכים לצד אחד. ילד הוא לא בובת משחק. לכל ילד מגיע שיהיו לו גם אמא וגם אבא".



ח"כ מיכל בירן (המחנה הציוני) תקפה בתגובה: "בתנ"ך היה אפשר לסקול אנשים באבנים; זה לא אומר שצריך לשכתב מה שהיה לפני אלפיים שנה. העולם מתקדם. ההכרה בזכויות הלהט"ב מגיעה לקונצנזוס רחב. אתה הומופוב, אתה מפלה חלק גדול מהעם בישראל. אם זה היה תלוי בך, לא הייתי יושבת בכנסת כי אני אישה. הפסדתם בקרב". ח"כ יוגב ענה בחיוך: "הסיכוי שלכם לגבור על העם היהודי הוא סיכוי אפסי".



לאחר הדיון, מסר ח"כ יוגב כי "אין לי דבר נגד איש או אישה. אך פונדקאות אינה עניין של מה בכך, היא תהליך מורכב גופנית ונפשית. ילד אינו בובת משחק לכל הרוצה לזכות בו, לכל ילד מגיע שיהיו לו אבא ואמא, זו זכות טבעית ויסודית. מלבד הזכות להורות, טובת הילד מעל הכל. המשפחה היא התא ואבן היסוד ליצירת חיים בעם ישראל ובעולם כולו. מדינת ישראל אפשרה פונדקאות לזוגות נשואים ולנשים שהטבע מנע מהם להרות".


"כמעט בשום ארץ בעולם, אין אישור לפונדקאות עבור גברים, בלי קשר לנטייתם המינית. בוודאי שבמדינה יהודית ודמוקרטית, ראוי שהמוסר היהודי ישמש מגדלור לנו ולעולם כולו, לחינוך לחיי משפחה טבעית ונורמלית כקן וכתא טבעי ונורמלי, לגידול ילדים בישראל ובעולם כולו".

"תתמודד או לך לפסיכולוג"

התגובות במערכת הפוליטית לא איחרו להגיע. חבר הכנסת עפר שלח (יש עתיד), לשעבר יו"ר השדולה הגאה, אמר כי "דבריו החשוכים של ח"כ מוטי יוגב על הקהילה הלהט"בית מקוממים כל אדם סביר, ומעידים על אומרם ועל מפלגתו. אבל להתקומם לא מספיק: על הממשלה לקדם, מתוך דין רציפות, את הצעת החוק המאפשרת פונדקאות גם ללהט"בים, שהכינה יעל גרמן כשרת הבריאות ועברה בקריאה ראשונה ביוזמת יש עתיד בכנסת הקודמת. לא מספיק לגנות את מי שמדבר דברי בלע הזויים; צריך גם לתבוע מעשה ממי שיכול לעשות צדק, ולא עושה".

ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) אמר כי "הסטייה היחידה כאן היא שאדם עם עמדות חשוכות ומזוהמות כמו של האייתולות באיראן מכהן בכנסת; מפחידה עוד יותר המחשבה שהצלחת להשפיע על בני נוער כמזכ"ל תנועת נוער. בדיוק כמו הרבנים הקיצוניים גם את המאבק הזה הפסדתם מזמן, שוויון זכויות הוא רק עניין של זמן. ‬תתמודד או לך לפסיכולוג".

ח"כ תמר זנדברג, המועמדת לראשות מרצ, אמרה כי "אנחנו סללנו את הדרך ועכשיו יוגב וחבריו הם הסוטים, הם המגוחכים והם הנלעגים. נוסיף לסמן את הדרך בעוד שורה ארוכה של נושאים, הציבור ילך איתנו, והם יוסיפו לסטות עד שיתיישרו".

חבר הכנסת אמיר אוחנה (הליכוד) אמר כי "אנו עדים לקרב מאסף של חלק מהרבנים והפוליטיקאים של פעם בעולם החופשי המתהווה לנגד עיניהם ובו להט"בים יכולים להקים משפחות ולהיות הורים נפלאים לילדים מאושרים, נשים יכולות להיות טייסות מצטיינות ולפעול לשמירה על ביטחון ישראל
והסטייה היחידה היא המחשבה המעוותת שניתן יהיה לעצור זאת. אם ישראל תצטרף למדינות המאפשרות פונדקאות לזוגות בני אותו המין היא תצטרף לארצות הברית ולקנדה - האם להן קורא ח"כ מוטי יוגב 'מובילות הסטייה העולמיות?'. לפעמים נדמה שיש לנו בקואליציה חברים המחזיקים עמדות שראוי לעלות עליהן עם D9, אבל הכלבים נובחים והשיירה תמשיך לעבור".