על רקע ביקורו של סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס בישראל ,כתב אלון פנקס, לשעבר קונסול ישראל בניו יורק, מאמר ב"מעריב", בו ציין שהגעתו של סגן הנשיא היא כמו זו של ג'רי סיינפלד, "איש נחמד שבא לכאן בשביל שום דבר". פנקס הסביר הבוקר (שני) ב-103FM את דבריו: "הביקור של סגן נשיא ארצות הברית בישראל הוא חשוב כי הוא מחזק את היחסים בין שתי המדינות. יחד עם כך, לביקורים הללו היה בעבר תוכן מדיני עם חשיבות ותכלית. הביקורים היו פעם חלק מהתהליך המדיני בעוד שהביקור הזה מתרחש בוואקום מדיני מוחלט. אמנם מדובר בביקור נחמד וחביב אך הוא חסר מטרה".



על הטענה שסגן הנשיא הגיע לישראל על מנת לדון בנושא האיראני, הסביר פנקס כי "ראש הממשלה עצמו עוסק המון בנושא ואין צורך בביקור האמריקאי, זהו ביקור שאין לו ערך ומטרה מדינית. פנס עתיד להתייחס בנאומו בכנסת לברית בין ישראל לארצות הברית, המחויבות ההיסטורית, התמיכה הפיננסית, התמיכה הפוליטית ועוד".



"זה מעיד על יחסים קרובים בין ישראל לארצות הברית", ציין מגיש התוכנית דרור רפאל, "אתה גם מציג אותו בצורה הזויה במאמר שלך. ציינת שהוא לא מאמין שכדור הארץ הוא עגול".



"הוא אכן אמר זאת", טען השגריר לשעבר, "הוא בנה את שמו כמושל אינדיאנה כשעסק בלחימה ארוכת שנים נגד הומוסקסואלים, נגד הפלות וגם נגד המדענים שטוענים שישנה התחממות גלובאלית. הוא אדם מאוד שמרן, כששאלו אותו אם הוא מאמין באבולוציה הוא השיב שהוא מאמין שהעולם נברא תוך שישה ימים".




כשנשאל האם הוא יכול להיות נשיא ארצות הברית בעתיד השיב: "הוא יכול למצוא את עצמו נשיא מבלי לרצות בזה. התואר הראשון שנותנים לסגן הנשיא הוא 'האיש שנמצא במרחק פעימה מהנשיאות', זה אכן יכול לקרות בשנים הקרובות. כשטראמפ חיפש מועמד לסגן הנשיאות לא היה לו מבחר כה גדול כי רבים לא האמינו שהוא ינצח בפריימריז. השיקול של טראמפ לבחירת פנס היה נכון, הוא הבין שעליו ללכת עם הבסיס האלקטוראלי הזועם והמתוסכל כנגד הממסד הרפובליקני ושהוא צריך סגן נשיא שיאפשר לו כיסוי פוליטי. אלמלא היה קורא לפנס לתפקיד הוא היה נשאר מושל אינדיאנה".

על כך שפנס לא יבקר בבית לחם הוסיף פנקס: "אני מבין את השיקול הפלסטיני אך הפלסטינים עושים שגיאה, לא ברור לי מה הם ישיגו מהחרמות הללו. הם יכלו להביע את עמדתם בפגישה ולכן אינני מבין מה התועלת הפוליטית בהחרמת הביקור ונאומי אבו מאזן השונים. מי ימלא במקום ארצות הברית את תפקיד המתווך? אורוגוואי?"

עריכה: איתמר זיגלמן