מנהיגי האופוזיציה נגד מייק פנס: יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, ומקבילו מהמחנה הציוני, אבי גבאי, יצאו היום (שני) נגד עמדותיו החברתיות של סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, שהגיע אתמול לביקור בישראל. בראיון בג'רוזלם פוסט, טען לפיד כי "אנחנו לא בוחרים את ההנהגה האמריקאית", והוסיף: "אני לא מסכים עם פנס בנושא ההפלות, יחסו להומוסקסואלים ועמדתו ביחס לנשים המשרתות בצבא, אבל אני לא פוגש רק אנשים שאני מסכים איתם".



עם זאת, לפיד הסביר כי "פנס הוא ידיד אמת של ישראל, ואנחנו צריכים להיות אסירי תודה עבור הידידות שלו. הוא צריך לדעת שלא רק הממשלה אסירת תודה על ידידותו ושמחה לקבל אותו כאן, אלא גם האופוזיציה".



באופן דומה, גם גבאי אינו שבע רצון מהשקפותיו של הבכיר האמריקאי, ביחס לסוגיות הללו: "אלה לא העמדות של העבודה והמחנה הציוני, אבל אנחנו פוגשים גם אנשים עם עמדות שונות". בתוך כך, גבאי גם לא נשמע מוטרד ביחס לעובדה שפנס עדיין לא הספיק להיפגש עמו. "אין פרוטוקול, ולכן אין פגישה", אמר. 



פנס בכנסת. צילום: דוברות הכנסת
פנס בכנסת. צילום: דוברות הכנסת



כידוע, פנס הוא מתנגד חריף להרחבת זכויות להט"ב. למעשה, הוא טען בעבר שאין שום סיבה להכיר בהם כמיעוט נחשב כמו שאר המיעוטים, וסבור כי יש למנוע מהומוסקסואלים שירות בצבא משום שהימצאותם בשורות הצבא מחלישה את הלכידות של יחידות הצבא. מלבד זאת, הוא אמר שיש לבצע בדיקת חשבונות על מנת לוודא ששום כסף ממשלתי לא מועבר לארגוני להט"ב, ויש להשקיע כסף זה בטיפולי המרה.



כמו כן, פנס התנגד לחוק העסקה ללא אפליה על בסיס זהות מינית, ואמר בהיותו חבר בית הנבחרים שהתמוטטות חברתית תמיד נגרמה על ידי הדרדרות ביחסי הנישואין והמשפחה.



בנוסף, כאמור, הוא מתנגד לנישואים חד-מיניים ותומך באיסור חוקתי על כך, אך לא העביר חוק כזה בעת כהונתו כמושל. נושא נוסף שאליו הוא מתנגד בחריפות, כפי שצוין, הוא הפלות מלאכותיות, עובדה שהביאה לתמיכה רבה בו מצד פעילים שמרנים ותיקים. במסגרת זו, הוא ניסה שלוש פעמים לעצור תקציבים מטעם המדינה לארגונים המספקים שירותי ביצוע הפלות.