הנשיא מסתבך עם המינוי האישי שלו? ראש ה-FBI, כריסטופר ריי, איים להגיש את התפטרותו לאחר שהתובע הכללי, ג'ף סשנס, קרא לו לפטר את סגנו אנדרו מק'קבי, כך פורסם הבוקר (שלישי) בתקשורת האמריקאית.



בעבר פורסם ב-CNN כי מק'קבי אמר לבכירים בלשכת החקירות הפדרלית לפני מספר חודשים כי הוא מתכוון לפרוש בחודש מרץ מתפקידו. לאחרונה הוא הותקף על ידי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בעקבות טיפול ה-FBI בחקירת פרשת המיילים של הילרי קלינטון, וקשריו להודעות נגד טראמפ שהועברו בין שני עובדים בגוף הביטחוני.



לפי דוח שפורסם ב-AXIOS, המבוסס על דבריהם של שלושה מקורות שנותרו בעילום שם, הופעל לחץ על ריי לפטר את מק'קבי מצד בכירים בשלטון טראמפ. ריי, מצדו, פנה לבית הדין של הבית הלבן והביעו את זעמו על כך.



טראמפ וסשנס. צילום: רויטרס
טראמפ וסשנס. צילום: רויטרס



סגן שר החוץ של הבית הלבן, ראג' שאה, אמר בתגובה כי "לנשיא יש כבוד רב לאלפי סוכני FBI המרכיבים את סוכנות אכיפת החוק המקצועית ביותר בעולם". לדבריו, "הוא מאמין שמנהיגים בכירים בעלי מוטיבציה פוליטית, כולל ג'יימס קומי ואחרים שהוא העצים, הטביעו את המוניטין של הסוכנות למען רדיפה מוטה של הצדק. הנשיא מינה את ריי משום שהוא איש בעל אופי ויושרה אמיתיים".



כשנשאל על הדוח, הוא השיב כי אין לו ידע ישיר שיחות שנערכו בין היועץ המשפטי לממשלה לבין מנהל ה-FBI. "אני בהחלט לא דן במה היועמ"ש וריי שוחחו. אין לי ידע על זה".