"חוות דעתי בעניין גלי צה"ל מחייבת", כך מבהיר היום (שלישי) היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט בהתייחסו לסערה שנוצרה סביב הנחייתו של שר הביטחון אביגדור ליברמן שלא להשמיע התחנה הצבאית את שיריו של יהנותן גפן. במכתב ששלח היועמ"ש לליברמן, הוא כותב כי "הגם שמדובר בדברים מקוממים, הרי ששר הביטחון איננו מוסמך ליתן הנחיות מעין אלו למפקד תחנת הרדיו גלי צה"ל". 

מנלדבליט מזכיר במכתב את חוות הדעת של היועמ"ש הקודם, יהודה וינשטיין, לפיה הסמכות לתת הוראות ארגוניות באשר לפעילות התחנה מסורה לגורמי הדרג הצבאי ולא לדרג הפוליטי. בנוסף, אומר היועמ"ש, בענייני התוכן המקצועיים-העיתונאיים, התחנה אינה כפופה אף לדרג הצבאי ולהיררכיה הצבאית "ובוודאי למערכת הפוליטית".
עוד כתב היועמ"ש, כי ההנחיה של שר הביטחון, המבקשת להתערב בתכנים המשודרים בגלי צה"ל, "פוגעת בעצמאות שהוקנתה לתחנה ובעיקרון חופש העיתונות, והינה בעלת אפקט מצנן מובהק על עבודתה העצמאית של תחנת שידור ציבורית. הנחיה זו ניתנה שלא כדין ובחוסר סמכות".
 

מוקדם יותר מתח ליברמן ביקורת על היועמ"ש ואמר כי "עם כל הכבוד ליועמ"ש, הוא רק יועץ. אני שר הביטחון ואחראי על המערכת. אני לא נוהג להתערב, אבל כשמדובר על כבודם של החיילים בסדיר ובמילואים, אז אגיד מה שאני חושב. מה שהוא אמר זה לא משנה. אני לא חייב לקבל את עמדתו. יש חוק אחד, זה חוק השכל הישר, אי אפשר למדוד במשקפיים האלה. צריך לבדוק את זה בשכל הישר".

מנדלבליט הגיב על הדברים במכתבו וכתב כי "מיותר להזכיר כי חוות דעתו המשפטית של היועץ המשפטי לממשלה בדבר הדין הינה מחייבת". 

שרת התרבות מירי רגב התייחסה לפרשה בראיון בגלי צה"ל, ואמרה כי היא מציעה לליברמן להצטרף לחוק הנאמנות בתרבות. "גלי צה"ל הוא מוסד ציבורי, ואם ליברמן רוצה לv,grc בתכנים, צריך לעשות את זה בחקיקה". לדבריה, אני לא אחרים את יהונתן גפן, אבל תקציב ציבורי צריך להיות מחולק בשום שכל, לא נכון שיחולק לגורמים כאלה. אם גפן רוצה להיות המשורר הלאומי של פלסטין, בהצלחה. אנחנו צריכים להביא נטו נאמנות למדינת ישראל".