ישראל התחייבה שהמאבטח זיו שירה למוות בשני אזרחים ירדנים, ביולי אשתקד, יועמד לדין. כך אמרו מקורות ירדנים לעיתון "אל-רד". על פי המקורות, "ישראל התחייבה בפני ירדן להעמיד לדין את המאבטח, עד להשגת צדק בעניינו". זאת, כחלק מההסכם במהלכו נפתחה שגרירות ישראל בעמאן שוב. המקורות דחו על הסף דיווחים ממקורות בישראל, שהדגישו כי מאבטח השגרירות לא יועמד לדין ואמרו כי ישראל תחקור את התקרית ותשתף את ממשלת ירדן במסקנות החקירה.



שני מומחים במשפט הבינלאומי הדגישו בשיחה לעיתון, כי בפני ירדן אפשרות להגיש תביעה לבית הדין הבינלאומי, ולתבוע את ישראל על כך שהיא לא עמדה בהתחייבות שלה. "ישראל נענתה באיגרת האחרונה לשתיים משלוש הדרישות העיקריות, התנצלות ופיצויים ונותר רק להעמיד לדין את המאבטח", אמרו שני המומחים. "רק כך, ההסכם נכנס לתוקף".



ממשרד החוץ נמסר בתגובה כי "ישראל וירדן הגיעו להסכמה בעקבות האירועים בשגרירות ירדן בתאריך 23 ביולי 2017 ובאירוע בו נהרג השופט הירדני בתאריך 10 במרץ 2014. שגרירות ישראל בירדן תשוב לפעילות מלאה באופן מיידי. הרשויות המוסמכות בישראל ימשיכו בבדיקת החומרים שנאספו ביחס לאירוע ביולי 2017, וצפויות להגיע להחלטה בשבועות הקרובים. ישראל מייחסת חשיבות רבה ליחסים האסטרטגיים עם ירדן והמדינות תפעלנה לקידום שיתוף הפעולה ביניהן ולחיזוק הסכם השלום".



בשבוע שעבר הגיעו ישראל וירדן להסכם שיאפשר את פתיחת השגרירות בעמאן מחדש, כחצי שנה לאחר התקרית הקטלנית בה נהרגו שני אנשים מירי המאבטח. בשבת דווח כי משפחות ההרוגים בשגרירות וכן במשפחתו של השופט ראיד א-זעייתר, שנורה למוות במעבר אלנבי במרץ 2014, יקבלו 5 מיליון דולר ביחד ממדינת ישראל כפיצוי. בישראל טענו כי הכסף ישולם לממשלת ירדן.



לאחר החתימה על ההסכם אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי כי ישראל "מתחרטת" על תקרית הירי בירדן בה מאבטח ישראלי הרג שני אזרחים ירדנים לאחר שהותקף.