עימות חריף פרץ היום (שלישי) במליאת הכנסת בין יו"ר סיעת מרצ, ח"כ אילן גילאון לבין יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם רפאלי, בעקבות יוזמתו, שנחשפה במעריב אונליין, לתת מחסה לפליטים בסכנת חיים שיעמדו בפני גירוש. במהלך דיון מיוחד שהתקיים במליאה לציון יום השואה הבינלאומי הציג ח"כ גילאון את יוזמתו ואמר: "ביתי פתוח לכל פליט מבקש מקלט שמצוי בסכנת חיים בארץ מוצאו, חסינות חברי הכנסת נועדה כדי לממש התנגדות למדיניות הממשלה. אני קורא לכל חבריי חברי הכנסת לנהוג כמוני ולהתנגד למדיניות הגירוש של הממשלה".
"השואה היא טרגדיה חד פעמית שלא ניתן להשוות אותה לשום מאורע אחר בהיסטוריה. דווקא בגלל זה חשוב להנחיל את זיכרון השואה ולהפנים את לקחיה", הוסיף, "אסור לנו לשכוח איך אנחנו התדפקנו על שערים נעולים של מדינות. אסור לנו לשכוח את חסידי אומות העולם שהסתירו יהודים בביתם. יש לנו הזדמנות פעם ראשונה בהיסטוריה של העם היהודי, להושיט יד לפליטים ולסייע להם ולא לרדוף אותם ולגרש אותם".
 
הדברים עוררו את חמתה של ח"כ מועלם רפאלי, שעלתה לנאום אחריו, ואמרה: "אני לא יכולה שלא להיות נדהמת שכאן על הדוכן הזה מושווית חזרת מסתנני עבודה לארצם למעשים הנוראיים שנעשו כלפי היהודים באירופה ובארצות הכיבוש הנאצי. איך יכול להיות שכאן עומד חבר כנסת ומשווה את רדיפת היהודים על-ידי השלטון הנאצי להחזרה של מהגרי עבודה אל ארצם או אל ארץ שלישית?".

"את גזענית". גילאון. צילום: מרק ישראל סלם

 

"את הקשבת למה שמדברים כאן"? קטע ח"כ גילאון את דבריה. "אני הקשבתי מצוין. אני לא מאמינה שעשית את זה", השיבה חברת הכנסת. "אני חושבת שזאת בושה וחרפה. תפסיקו להתייפייף. אתם מוזילי השואה הגדולים ביותר. תתביישו על ההשוואות האלה".
 
גילאון: "את גזענית. אלה שחורים, זאת הבעיה שלכם. תתביישי".
מועלם רפאלי: "זה מעשה שלא ייעשה – לא מחוץ לכנסת ולא בתוך הכנסת. אנחנו לעולם לא נרדוף אף אדם באשר הוא אדם. לא נרדוף אותו, לא נשמיד אותו, לא נאבד אותו עד חורמה. לא נשלח צי של אוניות להביא יהודי אחד מהאי. אבל אנשים שעוברים על החוק לא אמורים לקבל גיבוי בבית הזה". 
גילאון: "שקרנית. עומדת על הדוכן ומשקרת".
בעקבות חשיפת במעריב אונליין נחשף אתמול כי יו"ר סיעת מרצ ח"כ אילן גילאון מתכוון לנצל את חסינותו הפרלמנטרית ולהסתיר בביתו באשדוד פליטים העומדים להיות מגורשים מהארץ ולמצוא עצמם בסכנת חיים בעקבות הגרוש.
 
"אפתח את ביתי לכל פליט. אעזור ואציל כל פליט שנרדף על צווארו ונמצא בסכנת חיים. אשתמש לצורך זה בחסינות הפרלמנטרית שלי. בדיוק בשביל זה היא נועדה. החסינות מאפשרת לחבר כנסת לקרוא תיגר על מדיניות הממשלה. אני קורא לכל הח"כים לנהוג כמוני", אמר גילאון.