ועדת משנה של ועדת החוץ והביטחון בדקה אם משפחת תמימי היא משפחה אמיתית השולחת את ילדיה לפרובוקציות מול חיילי צה"ל, או שמדובר במופע תעמולה ממומן, שבו מגייסים ילדים בתשלום כדי להכפיש את צה"ל. כך אמר אתמול סגן השר מייקל אורן (כולנו) ל"מעריב".



"כשעמדתי בראש ועדת המשנה, לפני כשנתיים, היה דיון מאוד מאלף, בהשתתפות נציגים מהשב"כ, מהמל"ל, מצה"ל ומגורמי חוץ. גילינו שככל הנראה לא כל הילדים שמופיעים כילדי משפחת תמימי הם אכן של המשפחה", גילה אורן. לדבריו, "לא הגענו למסקנה חד־משמעית ונותר סימן שאלה גדול סביב העניין".



הוא הוסיף ואמר: "החשד עלה משום שכל שבוע ביצעו פרובוקציה מול המצלמות. היו מקרים שנשלח ילד בן 12 עם גבס ביד ימין. למחרת הופיע אותו ילד עם גבס ביד שמאל. קראנו לזה 'פאליווד' - הכל מפוברק והכל יזום. הם מגייסים ילדים ומציגים את חלקם לפחות כבני משפחה. זאת תעשייה שלמה של פרופגנדה".



אורן. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



לדברי סגן השר אורן, הילדים נבחרו על פי חזותם: "אירופאים, מנומשים, ג'ינג'ים. לבושים בלבוש אמריקאי ועם כובעי בייסבול הפוכים. היה קמפיין שלם עם גופיות ועליהן תמונות הילדים וגם פוסטרים - מה שמעורר את החשד שמדובר בקמפיין מבוים היטב, שהעלה אצלנו את סוגיית האמינות של המשפחה ואם היא באמת 'משפחה אמיתית' או שהיא מגייסת ילדים פלסטינים תמורת תשלום להציג בנוסח Pallywood, תעשיית וידיאו פלסטינית שנועדה לצורכי תעמולה".