מנכ"ל רדיו תל אביב, אבי משולם, שלח היום (רביעי) מכתב תגובה לח"כ רוברט אילטוב (ישראל ביתנו), זאת לאחר שדרש להשעות את גידי גוב מהתחנה: "קראתי בעיון את דבריך. ראשית, אדגיש כי רדיו תל אביב ואנוכי באופן אישי מוקירים את גלי העלייה ממדינות ברית המועצות לשעבר. עלייה זו שינתה את מדינת ישראל והזניקה אותה קדימה בכל תחומי החיים. ליתר דיוק, הרדיו מוקיר עליית יהודים מכל קצוות תבל ונותן לכך ביטוי בשידוריו".
"לגופו של עניין, תחנת רדיו תל אביב וגידי גוב עצמו, נדרשו לעניין עוד בטרם הגיע מכתבך. גידי גוב הביע הבוקר התנצלות על דבריו, עוד בטרם התקבלה או התפרסמה כל תלונה בנושא. גוב ציין מפורשות כי הוא חוזר בו מדבריו, וכי הם נאמרו "בלהט הדברים". התנצלות זו פורסמה בעמוד הפייסבוק שלו, והוא יחזור עליה גם בשידור", הוסיף.
"מיותר לציין - היינו מעדיפים שדברים כגון אלה לא היו נאמרים בשידור, ולמען האמת אפשר לשמוע כבר במשדר המקורי כיצד גוב מסתייג מדבריו שלו עצמו. מבירור שערכנו ומהיכרות עמו, אנו משוכנעים כי לא התכוון לתקוף את השר אביגדור ליברמן על רקע גזעי. בכוונתנו לקבל את התנצלותו", חתם.

בתגובה לכך, הבהיר אילטוב למשולם כי אינו מקבל את התנצלותו. "התנצלותך המתנשאת נדחית על הסף ומוכיחה פעם נוספת את הזלזול המושרש והעמוק של התחנה שלכם כלפי העלייה והעולים. על ידי בחירת צמד המילים "חברת מהגרים" אתם מבהירים חד משמעית מה אתם חושבים על העולים מברית המועצות בפרט ועל העלייה לארץ ישראל בכלל. יהודי ברית המועצות הם לא מהגרים, אלא עולים אשר שבו אל מולדתם. ברצוני להבהיר לך כי דרישתי נותרה על כנה ואני דורש את הדחתו המיידית של גידי גוב מרדיו תל-אביב", כתב.


גוב בזמן השידור עצמו: "אני יודע שזה נשמע גזעני"




כזכור, מוקדם יותר היום פנתה חברת הכנסת יוליה מלינובסקי פנתה היום ליועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט לפתוח בחקירה בחשד להסתה לגזענות בעקבות דברים שאמר אתמול גוב ברדיו נגד שר הביטחון אביגדור ליברמן.
 
"אני פונה אליך בבקשה לפתוח בחקירה פלילית מידית מתוקף סמכותך בדבר הסתה לגזענות ואמירות גזעניות בפרהסיה בשידור הרדיו הציבורי ע"י השדר גידי גוב" כתבה חברת הכנסת. היא ציטטה מדברי גוב בתוכניתו "גידי גוב וחברים" שהתייחס להחלטת ליברמן להנחות את גל"צ לאסור השמעת שירים או ראיונות עם יהונתן גפן: "אני יודע זה נשמע גזעני, אני אומר משהו מסריח עכשיו ותרדו עליי, לא אכפת לי, אבל בכל זאת. יהונתן גפן הוא בחור טוב. קשה לי לשמוע מישהו, אני מתנצל על הגסות והבורות והגזענות והמיזוגניות ,עם מבטא רוסי, עולה חדש, שבסופו של דבר, קורא ליהונתן גפן עוכר ישראל". 
 
גוב התנצל היום על כך שהתייחס לשר הביטחון אביגדור ליברמן כ"עולה חדש עם מבטא רוסי". בחשבון הפייסבוק שלו הוא כתב: "אתמול בתכנית הרדיו שלי התייחסתי לחרם שביקש אביגדור ליברמן להטיל על השמעת שיריו של יונתן גפן. כל ניסיון פוליטי לנסות לפגוע ביוצר בשל דעותיו מקומם אותי, ובוודאי כשזה נוגע ביוצר שעבדתי איתו רבות (ואני מעריך/אוהב). יחד עם זאת, בלהט הדברים, התייחסתי לאביגדור ליברמן כ"עולה חדש עם מבטא רוסי". ומההתייחסות הזו - אני רוצה לחזור בי מהדברים ולהתנצל על פגיעתי בעליה הרוסית, לא זו הייתה כוונתי".