לא עוצרת באונר"א. ארצות הברית בוחנת מחדש את כל תקציב הסיוע האמריקאי לרשות הפלסטינית, זאת בעקבות המתקפות האישיות של יו"ר הרשות, אבו מאזן, על נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. על פי הדיווח ב"החדשות, בין הדוחפים העיקריים למהלך, היא שגרירת ארה"ב באו"ם, ניקי היילי, שמעוניינת לראות את אבו מאזן משלם על היחס שלו לנשיא האמריקאי. במחלקת המדינה אומרים כי לא מדובר בסנקציה, אבל מבהירים כי אם הפלסטינים ישובו לשולחן המשא ומתן, ההחלטה עשויה להתהפך.


בשובע שעבר תקף יו"ר הרשות הפלסטינית את טראמפ על ההכרה שלו בירושלים כבירת ישראל, ואמר כי הוא בחר להפר את החוק הבינלאומי ולדחות את הרצון של העולם הערבי והמוסלמי כשהכיר בירושלים כבירת ישראל. "החלטתו של טראמפ בעניין ירושלים מנוגדת לכל מדיניות של ממשלי ארה"ב בעבר. איך נוכל לתת אמון בממשל הזה? לא נוכל ולא ניתן בו אמון לעולם! לא נסכים שממשל זה יהיה מתווך בינינו לבין הישראלים. בעצם ההצהרה של טראמפ ארה"ב הוציאה את עצמה מתהליך השלום".
 
לדברי יו"ר הרשות הפלסטינית, "עוד לא נולד המנהיג הפלסטיני שיכול להתפשר על ירושלים או על פלסטין", וכיל ההחלטה של טראמפ לא נותנת לישראל לגיטימציה בירושלים. יש אפילו יהודים מכובדים שאומרים שירושלים שייכת למוסלמים, לא נקבל את החלטות טראמפ ואני לא רוצה כאן להשתמש במילים קשות יותר״. לדבריו, "ביקור האסיר לא אומרת שיש נורמליזציה עם הסוהר".
 
לדברי אבו מאזן, "דונלד טראמפ עשה טעות בהכרזת ירושלים, הוא התגרה באופן מובהק במיליוני מוסלמים. הצהרת ירושלים של טראמפ היא שקר וסילוף".

מספר ימים קודם לכן, אמר יו"ר הרשות פלסטינית כי "ירושלים היא הבירה הנצחית שלנו. יהיה מה שיהיה. אנחנו אומרים לטראמפ: לא נקבל את התוכנית שלך. עסקת המאה הפכה לסטירת כל הזמנים". הוא הדגיש, כי "הפלסטינים נמצאים במצב קשה, ולא נחזור על טעויות העבר. לא נקבל תכתיבים מאיש". אבו מאזן גם איחל לנשיא האמריקאי ש"ייחרב ביתך".