שגריר ישראל בוושינגטון, רון דרמר, הביע בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו, ושרים בכירים את חששו מהפגיעה הקשה בתדמית ישראל בעקבות הפרסומים בתקשורת הבינלאומית ובמיוחד בארצות הברית על המבצע לגירוש המסתננים, כך פורסם הערב (רביעי) בחדשות עשר. את הדברים אמר במהלך הגעתו לארץ לכבוד ביקורו של סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס.



פקיד ישראלי בכיר אמר לפי הפרסום כי "דרמר לא מתנגד למבצע הגירוש אבל רואה את הביקורת בארה"ב, בעיקר בתקשורת. לדבריו של דרמר ישנה הרבה דיסאינפורמציה שצריך לסתור והוא ביקש לצאת בקמפיין שייתן כמה שיותר פרטים על המבצע המתוכנן. דרמר הזהיר גם ממחאות של ארגונים מרכזיים כגון 'הליגה נגד השמצה'.



למעלה מ-100 פעילים משתתפים בשעה זו בכנס פעילים בת"א שיזמה תנועת "עומדים ביחד" נגד גירוש מבקשי המקלט מישראל. בכנס, שאורגן תחת הכותרת "עומדים ביחד נגד הגירוש", מתארגנים הפעילים למאבק שיחל בימים הקרובים ויתגבר לקראת מועד הגירוש המשוער, באפריל.



עמנואל ימנה, מבקש מקלט מאריתראה, אמר בכנס כי ״הציבור הישראלי איתנו, הציבור תומך במבקשי המקלט. אני מקווה שגם הממשלה תשנה את דעתה. הגורם האמיתי לגירוש הוא צבע עור. מהגרי עבודה שאינם שחורים - הממשלה לא מדברת עליהם. רוצים למכור אותנו ב-5,000 דולר לאדם. התמיכה שלכם מחזקת ובסוף נראה את השינוי".