יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, תקף הבוקר (חמישי) בחריפות את שר הביטחון, אביגדור ליברמן, לאחר הסערה לה היה שותף בימים האחרונים בנוגע לדבריו של המשורר יהונתן גפן על הנערה הפלסטינית עאהד תמימי. גבאי התייחס בראיון בגלי צה"ל גם לאפשרות שהוא ינצח בבחירות, ואף עקץ שוב את כחלון, כשהוא טוען כי לפי סקרי עומק, הוא לא עובר את אחוז החסימה. תחילה התייחס לסערת ליברמן ואמר: "זה מה שחשוב לעם ישראל? ששר הביטחון שלה יתעסק בשירים כאלה ואחרים. יש איראנים, יש סורים, יש את המצב בעזה, ומה שמעסיק אותו זה השירים של יהונתן גפן? באמת? זה בדיוק מראה את הקשר בין מה שהשרים עושים בשבילנו. הם לא עושים כלום, הם מתעסקים רק במריבות ביניהם". 

השר לשעבר הוסיף: "כל מה שאני אומר זה שיש אמירות של אמנים, אני לא חושב שבזה צריך להתעסק בזה במשך שבוע. הבעיה הגדולה עכשיו היא דווקא של מירי רגב, שנמצאת בתחרות עם ליברמן בהקצנה. מסכנה, רחמים. עד עכשיו היא היתה לבד במשחק של לייצר טינה בעם ישראל, עכשיו ליברמן הצטרף אליה. אנחנו מסתכלים על מי אמר מה ומי גינה. זה הדבר החשוב עכשיו? אחר כך אנחנו לא מבינים למה נוצרת שנאה".
כשנשאל על דבריו בעבר כי לא ייכנע לחלוקה בין ימין ושמאל, אמר גבאי: "אני לא מתעסק בזה. עם ישראל עם חכם, סדר היום צריך להתחלף פה. כשהוא יגיע לבחירות הוא ישאל מי ידאג לביטחון שלנו, ולאחד אותנו. אני פוגש את כולם, ימנים, שמאלנים, הם לא מחפשים מנהיג שייתן להם כותרות. אני יודע גם להוציא את האמירות האלה אם הייתי רוצה - פשוט לא תומך בזה". יו"ר המחנה הציוני הוסיף: "אם הייתי רוצה להמשיך ולהיות שר בממשלה, הייתי יכול לעשות את זה, אבל לא רציתי להיות במקום שליברמן כשר ביטחון, עם מפלגה מושחתת מהיסוד, וכל אחד שם נכנס להליך משפטי וגם מגיעים לכלא. ביום הבחירות הציבור יראה גם את זה".

אביגדור ליברמן. צילום: פלאש 90
אביגדור ליברמן. צילום: פלאש 90


גבאי, לשעבר חבר מפלגת "כולנו",  התייחס לשר האוצר ויו"ר המפלגה, משה כחלון, ואמר כי לפי הסקרים עתידו הפוליטי מוטל בספק. "אנחנו רוצים לנצח בבחירות הבאות. אתם מפרשנים את העתיד הפוליטי שלי שייראה אחרת לגמרי", אמר. "לגבי כחלון, יש לנו סקרי עומק שמראים שהוא אפילו לא עובר את אחוז החסימה. עכשיו ההבדל הוא של שבעה מנדטים והם מאוד פריכים. מה שחשוב זה השלושה החודשים האחרונים, שאנשים שמים את הפתק בקלפי".

איש העסקים לשעבר לא שלל אפשרות של ישיבה עם "ישראל ביתנו" בקואליציה עתידית. "הוא האחרון שנשב איתו, לא אומר שלא נשב איתו. אתם מדברים על המפה הפוליטית של ישראל, היא לא תיראה כמו שהיא נראית היום", אמר. "אני רוצה לשמור לעצמי את החופש לנהל את המשא ומתן הקואליציוני. החרדים לא מוכנים לשבת עם יאיר לפיד, אז מי שיבחר בי יקבל ראש ממשלה אחר, ומי שיבחר בלפיד יקבל קואליציה של נתניהו". גבאי סיכם: "אני אנצח בבחירות הבאות. תרשמו את זה. כמו שניצחתי בפריימריז שאף אחד לא ראה את זה, אותו דבר יהיה בבחירות".

מירי רגב. צילום: פלאש 90
מירי רגב. צילום: פלאש 90