"אני לא יודע האם אני מצטרף לפוליטיקה ואני לא יודע מתי אני מצטרף לפוליטיקה, אבל אם כן אז זה יקרה מתי שהוא לא רחוק מדי", כך אמר היום (חמישי) הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ, בתשובה לשאלת מעריב במהלך שיחת צ'אט לייב בפייסבוק. רא"ל במיל גנץ השתתף בצ'אט לייב שנערך בעמוד הפייסבוק של תנועת פנימה, ביחד עם ראש התנועה, שר החינוך לשעבר הרב שי פירון.

"אני לא שולל את הכניסה לפוליטיקה. הייתה לי פסגת חיים לא קטנה שקוראים לה רמטכ"ל. אם אני ארצה ללכת לפוליטיקה זה לא כדי לסדר לי תיק, חליפה, משרד או אוטו אלא זה בהחלט מהמקום שאכפת לי. אני שוקל את הדברים וימים יגידו", הוסיף גנץ. במהלך הצ'אט הוא השיב לשאלות שהופנו אליו על ידי קהל הגולשים והתייחס לסוגיות המסעירות בימים אלה את הציבור בארץ, כמו הנחיית שר הביטחון ליברמן להחרים את המשורר יהונתן גפן בגלצ, חוק המרכולים, גיוס בנות, גרוש מסתננים ועוד.

בהתייחסו לסערת המשורר יהונתן גפן והנחיית שר הביטחון להחרים אותו בגלי צה"ל אמר גנץ: "צריך לומר לכולם להירגע. לא צריך לתת לגיטימציה לנערה שסוטרת לקצין צה"ל, ובוודאי לא להשוואה של חיילי צה"ל לחיילים נאצים. הם רחוקים מזה כרחוק מזרח ממערב. באותה נשימה אני 

"לא להתעסק בחרמות". גנץ עם איזנקוט מחליפו. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
"לא להתעסק בחרמות". גנץ עם איזנקוט מחליפו. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

לגבי חוק המרכולים אמר: "אני לא חושב שהוא חוק טוב. מי ששומר שבת ישמור ומי שלא שומר לא ישמור. החוק הזה הוא חוק מיותר". גנץ גם הביע את דעתו בסוגיית גרוש המסתננים לאפריקה ואמר כי "מעבר לחסד היהודי לקבל גר תושב ונמלט אני חושב שיש פה אתגר מאוד רציני. מצד אחד מדינה חייבת להגן על עצמה מפני כל אתגר חיצוני. זה קיים בכל מקום בעולם. מצד שני אנחנו עוסקים באנשים שהם בשר ודם כולנו  מכירים את ההיסטוריה שלנו".

"מיניתי אשה ראשונה לתפקיד ראש אכ"א" 

לדבריו יש להעניק  מקלט למי שראויים לכך ולהתייחס אליהם כאל בני אדם ולהחזיר למדינה שלישית למי שאין הצדקה לשהייתו בישראל. בכל מקרה אמר שאין מצב שבו כולם יישארו או כולם יגורשו.

 שאלה אחרת שהופנתה אליו נגעה בחקירת המתנות, המכונה תיק 1000. על כך השיב הרמטכ"ל לשעבר:

"לא אמורים לקבל מתנות". בנימין נתניהו. צילום: קובי ריכטר, TPS
"לא אמורים לקבל מתנות". בנימין נתניהו. צילום: קובי ריכטר, TPS

בנושא פקודת השירות המשולב של בנות בצה"ל, הביע גנץ תמיכה בשילוב נשים ביחידות קרביות אם הן עומדות בקריטריונים של צה"ל. "אני מיניתי אשה ראשונה לאלופה לתפקיד ראש אכ"א ועשיתי את זה כי היא עשתה מסלול אדיר בחיל השלישות והייתה מתאימה. היא לא זכתה בתפקיד כי הייתה אישה". 

גנץ גם נשאל על פוסט חריף שכתב "הצל" נגד אשתו רויטל שבה טען כי היא אשת שמאל קיצוני שהשתתפה בהפגנות השמאל. "אני  לא מכיר את הצל באופן אישי, הייתי שמח לדבר איתו על כוס קפה.   אני לא מדיר אף אחד מהשיח איתי. אשמח לשבת לקפה עם הצל ולדבר אתו על מה שכתב נגד אשתי".הוא הוסיף כי "קיצוניות היא לא לעניין בעיני, בכל דבר. אשתי לא הלכה ולו להפגנה אחת ולא תעשה משהו שיפגע באיזשהו אופן בחיילי צה"ל. עשו מזה פייק ניוז".

בנוגע להצהרת טראמפ על ירושלים אמר הרמטכ"ל לשעבר: "אני שמח על הצהרת הנשיא. לא שהיינו צריכים שיגידו לנו שירושלים היא בירת ישראל". לדבריו, "אני רוצה שכל השגרירויות יעברו לירושלים. ולא רק האמריקאית. מארה"ב יצאה הבשורה הפוליטית הזו, שם הבירה היא בוושינגטון. ירושלים היא הבירה הלאומית שלנו וצריך להתקדם עם זה".