מנכ"לית משרד המשפטים, אמי פלמור, אמרה היום (שבת) באירוע שבתרבות בבאר שבע כי חקירה המתבצעת נגד איש שב"כ בגין עבירה פלילית שביצע, לפי החשד, בשנת 2015, תבשיל ככל הנראה לכדי כתב אישום. "עד היום לא הבשילו כתבי אישום נגד חוקי שב"כ. יש גם דין משמעתי, יש הליכים אחרים. התיק הזה הוא התיק הראשון שמתרגם ככל הנראה לכתב אישום", הצהירה פלמור. כאמור, מדובר במקרה של עבירה פלילית שבוצעה, לכאורה, על ידי החשוד במהלך חקירת שטח לפני כשלוש שנים.  



פלמור סיפרה כי לאורך שנים הייתה בשב"כ מחלקה, שבדומה למח"ש, חקרה תלונות נגד אנשי שב"כ. "בעבר זה נחקר על ידי השב"כ. בעקבות דוח טירקל לפני ארבע שנים הועברה המחלקה למשרד המשפטים. יש מחלקה לברור תלונות של נחקרי שב"כ שבראשה עומדת אל"מ (מיל') ז'אנה מודזגברישוילי הייתה בעברה התובעת הצבאית הראשית".



"אומר באופן נחרץ שזאת יחידה עצמאית שיצאה מגבולות השב"כ. היא נמצאת בתוך משרד המשפטים ועומדת בראשה דמות רצינית ומקצועית ביותר. היא קבלה בירושה מאות תלונות שהייתה צריכה לבדוק. לדעתי יש לפחות עשרות אם לא למעלה ממאה תלונות בשנה. היא דוברת ערבית וחוקריה דוברי ערבית".



פלמור סיפרה גם כי התלונות שמגיעות ליחידה הן מצד נחקרים יהודים וערבים כאחד. "עד היום לא הבשילו כתבי אישום. התיק הזה הוא התיק הראשון שמתרגם ככל הנראה לכתב אישום", אמרה.