ראש הממשלה בנימין נתניהו יזומן בקרוב למסור עדות בפרשת הצוללות, היא פרשת 3000 הנחקרת ביחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 במשטרה.



לאחרונה, כך עולה, אישר היועץ המשפטי לממשלה (יועמ"ש) אביחי מנדלבליט למשטרה לגבות עדות מנתניהו במסגרת פרשה זו, שעומדת, ראוי לציין, קרוב לסיכום החקירה, לפחות לגבי חלק לא מבוטל מהחשודים.



כזכור, כבר לפני כשלושה שבועות פרסמנו אודות הכוונה המסתמנת לזמן את רה"מ למסירת עדות, וזאת לאור העובדה שהתבססה תשתית ראייתית, לכאורה, לחשדות כנגד עו"ד דוד שמרון, מקורבו ובן דודו, ומי ששימש לכאורה כיועצו המשפטי של עד המדינה בפרשה מיקי גנור, המתווך בעסקת הצוללות ונציגו של התאגיד הגרמני טיסנדרוף.



עו"ד שמרון, כך על פי גנור, היה שותפו הסמוי לעסקה ובמסגרתה היה אמור להנות מרווחים באם היתה יוצאת אל הפועל בשלביה המתקדמים וזאת מעבר לשכר הטרחה שנקבע ביניהם.



מולכו, גנור ושמרון. צילום: ISTOCKPHOTO
מולכו, גנור ושמרון. צילום: ISTOCKPHOTO



נתניהו יישאל האם ידע על מעורבותו של עו"ד שמרון, וכן יתמקדו החוקרים בשאלות הקשורות לעו"ד יצחק מולכו ונציגו משרדו של ראש הממשלה מול האמריקאים והפלסטינים עד לאחרונה, ובמקביל שותפו למשרד של עו"ד שמרון.



לאחרונה ציינו כי נגד עורכי הדין שמרון ומולכו, כמו גם נגד אבריאל בר יוסף, דוד שרן ומפקד חיל האוויר לשעבר האלוף במיל' אליעזר צ'ייני מרום, מתגבשת תשתית ראייתית להגשת כתבי אישום.



במסגרת זאת, כאמור, מייחסים במשטרה ובפרקליטות לעורכי הדין שמרון ומולכו עבירות של מרמה והפרת אמונים. בנוסף, מולכו הפר, לכאורה, את תנאי ניגוד עניינים, מסמך עליו חתם בעת כניסתו לתפקידו במשרד ראש הממשלה, אולם חרף החתימה לא דיווח על הקשר שלו ועל העובדה ששותפו למשרד מטפל בעסקת הצוללות.