על רקע הדיווח על הצהרתו של נשיא סוריהבשאר אסד, לפיה הוא יתקוף את נמל התעופה בן גוריון (נתב"ג) בפעם הבאה שצה"ל יתקוף בסוריה, הסביר הבוקר (ראשון) אל"מ (במיל') קובי מרום, בתכניתה של אילה חסוןב-103FM, כי "תקיפה של נתב"ג משמעותה הכרזת מלחמה על ישראל"



"אני מציע לכולנו להירגע, מדובר בהצהרה בלבד והיא מופנית לציבור הפנימי של אסד", קבע הבכיר הביטחוני לשעבר. "במהלך 2018 אנחנו נמשיך לראות תקיפות ישראליות. אמנם הוא צבר לאחרונה ביטחון עצמי, אך הנשיא בעמדה מאוד נמוכה במדינתו בימים אלו, הדבר האחרון שהוא רוצה שיקרה זה שישראל תתקוף את התשתיות שלו. תקיפה של נתב"ג משמעותה הכרזת מלחמה על ישראל".



לטענתו,  "במשך שבע שנות המשבר החמור בסוריה אסד התנהל בצורה מפוקחת ורציונלית, הוא נלחם על חייו וקיבל ביטחון. אסד והרוסים לא מעוניינים בהשתלטות האיראנית על סוריה לאחר המלחמה".



 


לדבריו, "אסד מבין שאם ייתן לאיראנים לבנות תשתיות במדינתו לאחר המלחמה הוא יזמין את התגובה הישראלית. גם פוטין מעוניין ליצור יציבות ולבנות סוריה אחרת. במהלך 2018 אנחנו נמשיך לראות תקיפות ישראליות וזה ילך ויהיה יותר קשה, אך הסיכוי שאסד יירה לכיוון נתב"ג נמוך מאוד".

לסיום התייחס האלוף במילואים לפרסומים כי דובר צה"ל שיגר מסר לאזרחי לבנון, וקרא להם למחות כנגד ההשתלטות האיראנית: "דובר צה"ל צודק במעשיו. האיראנים שולטים כבר כמה שנים בלבנון ומשמשים כתפקיד מרכזי בממשלה יחד עם החיזבאללה. ישנו ניסיון ישראלי לפנות לאזרחים הלבנונים שרוצים לבנון אחרת, אלו המתנגדים לשלטון החיזבאללה בלבנון. יש לא מעט אזרחים כאלה במדינה וזה יכול להצליח. העובדה שחיזבאללה והאיראנים שולטים בלבנון הופכת את המלחמה העתידית בין ישראל ללבנון לקלה יותר".

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן