יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, ממשיך לחפש אלטרנטיבות לתיווך האמריקאי בתהליך המדיני בין ישראל לפלסטינים ואומר כי המשך מאמצי השלום בין ישראל לפלסטינים דורש מכניזם בהשתתפות צדדים רבים, בחסות האו"ם. בנאום שנשא היום בפסגה האפריקאית ה-30 הנערכת באדיס אבבה, בירת אתיופיה, קרא אבו מאזן למדינות אפריקה להיות מיוצגות במנגנון החדש שיוקם בהתאם ללגיטימיות הבינלאומית



יו"ר הרשות התייחס גם להחלטת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ להכיר בירושלים כבירת ישראל. "זה עשורים שאנחנו דוגלים באופציית השלום", הדגיש. "אולם ההחלטה של הנשיא האמריקאי טראמפ בנוגע לירושלים, הפך את ארצות הברית למזוהה עם ישראל, ובכך מנע ממנה להיות מתווכת בתהליך השלום. לכן, וושינגטון לא מסוגלת להציע פתרון הוגן וצודק להשגת שלום במזרח התיכון".



אבו מאזן קרא לכל מדינות העולם לא לפתוח נציגויות דיפלומטיות בירושלים, בהתאם להחלטת מועצת הביטחון 478 משנת 1980, ולא להכיר באף הליך המנוגד להחלטות מועצת הביטחון של האו"ם בנוגע לירושלים והסוגיה הפלסטינית.



יו"ר הרשות הוסיף עוד, כי "ירושלים מותקפת קשות על ידי מדינת הכיבוש, במטרה לשנות את הזהות הרוחנית וההיסטורית שלה, ולפגוע במקומות הקדושים לנוצרים ולמוסלמים, זאת בנוסף לחוקים שלה לסיפוח ירושלים בצורה חד-צדדית, בניגוד לחוק, כדי ליישם את מה שהיא מכנה איחוד ירושלים".