יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, נחשף הבוקר (ראשון) בהקלטות של שיחות שערך עם עיתונאים, בו הביע ביקורת חריפה על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ועל סיעת הליכוד, דרך התנהלותה וגם על הדרך בה עובד משרד החוץ. לאחר מכן, סיפר גם על שיחה קשה עם השרה מירי רגב, שמאז נמצאים בנתק. ההקלטות נחשפו לאורך היום ב"כאן".



"לנתניהו היה שנים חלום לנאום בטקס הזה (יום העצמאות), זה לא נושא חדש. אנשי נתניהו פנו אלי ברגע שנבחרתי ליו"ר הכנסת ב-2013, אמרו לי: 'תשמע, ראש הממשלה שואל אם הוא יכול אולי לנאום, אולי לעשות וידאו או משהו'. אז הסברתי להם שזה לא נכון ולא ראוי, הסברתי להם כמה שזה לא נכון ולא ראוי ולא צריך לקרות - ועד כמה זה יהפוך אותי בכנסת לברווז צולע, אם אני דבר ראשון אאשר דבר כזה".



"יום אחד קיבלתי טלפון מוועדת השרים לסמלים וטקסים, מהנציגה של הכנסת. היא התקשרה בבהלה ליועצת שלי שאמרה, 'מה, אני לא יודעת מה לעשות, מתחילים עכשיו לשנות את כל הטקס'. בערב נזכרה להתקשר אלי מירי רגב, והבנתי שצריך לשכנע את נתניהו. היו לנו כמה שיחות, בסוף שכנעתי אותו, בדרכים כאלו ואחרות, בלי לחצות גבולות מסוימים. על פי פרסומים זרים, איימתי לא להעביר את תקציב המדינה. זה לא נכון, לא איימתי לא להעביר את התקציב", הוסיף.



על הכעס של נתניהו על הקרדיט שהוא אינו מקבל בתקשורת על מה שהוא עושה אמר אדלשטיין: "דברים שקורים מחוץ לגבולות מדינת ישראל לא מעניינים אף אחד. כשאתה נמצא בפנים, ואתה רואה מה שעשית - את ההישגים ואת התגובות, אתה אומר 'חבר'ה, תראו, עושים דברים גדולים למדינת ישראל'. אז הוא במובן הזה השתגע, כי הוא באמת דמות בינלאומית מאוד פופולרית".



בהקלטות שפורסמו הבוקר נשמע אדלשטיין אומר: "אני חושב שהליכוד בבעיה חמורה, כי יש לך סיעה שאני הייתי מאוד שמח שמחציתה תלך הביתה. יש לך מועמדים חדשים שאני לא הייתי שמח לראות אותם בכנסת. ואם אנחנו נמשיך בדרך הזאת, אנחנו נהיה באופוזיציה. אם לא יבחרו רשימה אחרת - אנחנו נהיה באופוזיציה". "ההתנהלות של נתניהו בעייתית", הוסיף.