על רקע המסר התקיף שהעביר בשאר אסד, בו איים כי סוריה תפציץ את נתב"ג במידה וישראל תתקוף בשטחה פעם נוספת, ראש הממשלה נתניהו ימריא לביקור בזק ברוסיה, שם ייפגש עם הנשיא ולדימיר פוטין. "אני אדון עמו על התפתחויות שונות באזור, על הידוק התיאום הביטחוני בין צה"ל לכוחות צבא רוסיה שנמצאים בסוריה ועל סוגיות חשובות לביטחון המדינה", אמר היום (ראשון) נתניהו. לראש הממשלה צפויים להצטרף ראש המוסד, יוסי כהן והשר זאב אלקין. השיחה האחרונה בין השניים נערכה בראש השנה האזרחית, אז איחל נתניהו לפוטין שנה טובה. 


הפגישה מגיעה על רקע המתיחות הנמשכת בין ישראל לסוריה. מאז פגישתם האחרונה של פוטין ונתניהו במוסקבה, באוגוסט 2017, התבצעו מספר תקיפות בסוריה שיוחסו לישראל. באחת התקיפות נרשמה פגיעה במפעל תחמושת, שגררה בתגובה ירי נ"מ סורי לעבר המטוסים.



כזכור, בשבת דיווח העיתון הלבנוני א-דאר, שנחשב מקורב לשלטון הסורי, כי נשיא סוריה בשאר אל אסד העביר לפוטין מסר בו איים לתקוף את שדה התעופה בן גוריון בטילי סקאד, אם ישראל תתקוף בשטח סוריה שוב.



הנשיא הסורי צוטט כאומר "אם ישראל תפציץ שוב את דמשק, נשגר שני טילי סקאד לעבר שדה התעופה הבינלאומי שלה". על פי הדיווח, פוטין הודיע לשליט הסורי כי ישוחח על כך עם ישראל. יכול מאוד להיות שהנושא יעלה בפגישתו של פוטין עם נתניהו.



על פי הדיווח בעיתון הלבנוני, במהלך שיחתו עם נשיא רוסיה התרעם הנשיא הסורי על הפעולות המיוחסות לישראל, שכוללות הפצצת בסיסים, מחסני תחמושת ושיירות נשק בסוריה ואמר כי מדובר בעניין של "כבוד לאומי".


נתניהו יבקר גם בתערוכה על המרד במחנה סוביבור לפני 75 שנה, שתתקיים במוזיאון היהדות והסובלנות במוסקבה. מדובר בטיסת בזק, ראש הממשלה ופמלייתו ימריאו במטוס קטן ישהו ברוסיה כחמש שעות ולאחר מכן בשעות הערב ישוב נתניהו לישראל.

בתוך כך, נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין ורעייתו נחמה, נחתו הערב באתונה לביקור ממלכתי ביוון. הנשיא התקבל בשדה התעופה בטקס רשמי ובמשמר כבוד. מחר יקבל את פני הנשיא, נשיא יוון, בטקס קבלת פנים ממלכתי בארמונו. לאחר מכן יקיימו השניים פגישת עבודה מדינית בתחילתה יישאו הצהרות לתקשורת. לאחר מכן עתיד הנשיא להיפגש עם ראש ממשלת יוון. בשעות הערב יישא הנשיא דברים בטקס לציון יום השואה הבינלאומי של קהילת יהודי אתונה.