שגרירות ישראל בעמאן, בירת ירדן, תיפתח לציבור בימים הקרובים וכמה מאנשי צוות השגרירות כבר שבו לעמדותיהם, כך דווח הבוקר (שלישי) בכאן ב'. על פי הדיווח, ישראל עדיין מחפשת מחליפה לשגרירה לשעבר בעמאן, עינת שלאין. כזכור, השגרירות נסגרה ביולי לאחר שהמאבטח הישראלי זיו מויאל ירה למוות בשני אזרחים ירדנים לאחר שהותקף. ישראל התנצלה לממלכה על התקרית והבטיחה לפצות את משפחות ההרוגים בה וכן את משפחת השופט הירדני שנהרג בתקרית במחסום ישראלי ב-2014.

הצעד מקרב את סיומו של אחד מהמשברים החמורים ביותר ביחסי ישראל-ירדן מאז חתימת הסכם השלום ב-1994. "השגרירות חוזרת לתפקד, וחשוב מאוד היה לשים את המשבר מאחורינו מפני שהוא משבר שנולד בלי קשר ליחסים בין שתי המדינות", אמר לכאן השר צחי הנגבי. "אנחנו הסכמנו לשלם פיצויים למשפחות ההרוגים". כשנשאל הנגבי אם אכפת לו שישראל תשלם פיצויים למשפחת האזרח הירדני שתקף בסכין את המאבטח הישראלי, השיב: "לי אישית לא אכפת".

משרד ראש הממשלה מסר ב-18 בינואר כי "ישראל נותנת חשיבות גדולה ליחסים האסטרטגיים עם ירדן, ושתי המדינות יקדמו את שיתוף הפעולה ויחזקו את הסכם השלום ביניהן". ממשלת ירדן אמרה אז גם כי ישראל הבטיחה לנקוט ב"צעדים משפטיים" במקרה, מבלי לפרט מה הם יהיו. 



ראש הממשלה בנימין נתניהו מחבק את המאבטח זיו. צילום: חיים צח, לע"מ
ראש הממשלה בנימין נתניהו מחבק את המאבטח זיו. צילום: חיים צח, לע"מ