ועדת האתיקה של הכנסת הודיעה היום (רביעי) כי חבר הכנסת אורן חזן (ליכוד) יורחק מדיוני המליאה למשך שישה חודשים, זאת בשל "התבטאויות פוגעניות". עוד הוחלט כי יישלל ממנו שכר לשבוע אחד. חבר הכנסת לא יורשה להשתתף בדיונים שייערכו הן במליאה והן בוועדות השונות, אך יוכל להיכנס ולהצביע. חזן משמש בין היתר כחבר בוועדת הכספים ובוועדת החוץ והביטחון. 

בהחלטה נכתב: "ועדת האתיקה קיבלה בעת האחרונה מספר קובלנות נגד חבר הכנסת חזן, שהמשותף להם הוא התבטאויות מקנטרות בשפה משתלחת, מבזה ופוגעניות.... לאור ריבוי הקובלנות שעניינן דפוס התנהגות דומה, החליטה הוועדה לאחד את הדיון בהן". החברים כתבו גם כי "הוועדה נחרדה לראות את מצבור ההתנהגויות וההתבטאויות של חה"כ חזן כפי שמתקפים באירועים נשוא הקובלנות והמציגים דפוס פעולה דומה מצידו של התנהגות ביריונית, גסה, משפילה ומטרידה".
 
חזן מסר בתגובה כי "מדובר בפרס למחבלים אותו נותן אדלשטיין יו"ר הכנסת בשעה שבחר להעלים את הלוחם היחיד בטרוריסטים בכנסת: טיבי, זחלקה זועבי וחבריהם, זאת בתקווה שהציבור ישכח לו את הבושה שהעדיף אינטרס אישי שלו להיבחר בקולות הערבים לנשיאות על האינטרס הלאומי".

הוא הוסיף: "מגוחך שזועבי שתקפה שוטרים בבית משפט וחיילים על סיפון המרמרה קיבלה הרחקה של שישה חודשים ולי גם לוקחים שכר דבר המעיד כי זו נקמה אישית". חזן אמר כי "חמור עוד יותר שהח"כים הערבים שפוצצו את ביקור סגן נשיא ארה"ב פנס ובגין כך התעמתתי אתם מקבלים פרס ולא עונש". לדבריו, הציבור בישראל ישפוט את יו"ר הכנסת המבייש, האנוכי והציני ביותר מאז קום המדינה".

חברת ועדת האתיקה ח"כ רחל עזריה (כולנו): "בתקופה האחרונה היינו עדים לאירועים חמורים שאינם מכבדים את הכנסת בהם היה מעורב ח"כ אורן חזן. אירועים אלו פגעו בעבודת הכנסת ומנעו מכלל חברי הכנסת לתפקד בממלכתיות ובמקצועיות. לאור הישנותם של המקרים והתראות חוזרות ונשנות מועדת אתיקה שלא כובדו, הוחלט בוועדה על החמרת ענישה מול ח"כ אורן חזן. למהלך זה ישנה מטרה אחת, למלא את חובתה של ועדת אתיקה לשמור על כבודה וממלכתיותה של הכנסת".