ראש הממשלה בנימין נתניהו יידרש כבר בימים הקרובים לאשר מועד שבו יגיעו חוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 במשטרה למעונו, במטרה לגבות ממנו עדות ממנו בפרשת הצוללות, היא פרשת 3000, כך נודע הערב (רביעי) ל"מעריב אונליין". זאת, כדי להביא לסיום החקירה הנמצאת, כפי שטען היועץ המשפטי (יועמ"ש) לממשלה אביחי מנדלבליט, "בישורת האחרונה". בתוך כך, חברת הכנסת ציפי לבני (המחנה הציוני) מסרה אף היא עדות בפרשה לאחרונה. 



את ההודעה על מצבה של החקירה שחרר היועמ"ש במהלך הרצאה בערב עיון של לשכת עורכי הדין, לרגל השקת פורום היועצים המשפטיים הראשיים במשרדי הממשלה.



מי שיידרש בנוסף למסור עדות הוא השר יובל שטייניץ, שיזומן להגיע למשרד היאל"כ בלוד גם הוא בקרוב. נדגיש כי ההחלטה לגבות עדויות, הן מראש הממשלה והן מהשר שטייניץ, התגבשה במסגרת הישיבות הסגורות, שבהן נוטלים חלק מנדלבליט ובכירי לשכתו, ביניהם פרקליט המדינה שי ניצן והפרקליטים המלווים את החקירה, בכירי צוות החקירה בפרשה, ראש להב 433 ניצב רוני ריטמן, ראש אגף חקירות ומודיעין (אח"מ) ניצב גדי סיסו, וקודמו בתפקיד ניצב מני יצחקי שפרש לאחרונה, אולם נתבקש לפקח על החקירות ולהכתיב את מסמך הסיכומים.



שטייניץ. צילום: פלאש 90
שטייניץ. צילום: פלאש 90



המשטרה, שסברה כי יש מקום לגבות עדות מנתניהו, נדרשה כפי שפרסמנו אמש להשלים את החקירה ולמצותה במסגרת איסוף ראיות כנגד חשודים מרכזיים, בהם עורכי הדין דוד שמרון ויצחק מולכו, שניים ממקורביו של ראש הממשלה.



למרות שעד כה לא עולה מהחקירה חשד למעורבותו הישירה של רה"מ, מסכימים בסביבתו של היועץ המשפטי לממשלה כי עדותו של נתניהו חשובה מעין כמוה לסיומה של החקירה ולגיבוש הממצאים בתיק.



כמו כן, חברת הכנסת ציפי לבני מהמחנה הציוני מסרה בימים האחרונים עדות פתוחה בפרשה, וזאת מתוקף היותה חברת הקבינט הביטחוני לשעבר. בסיומה, היא חזרה לתפקידה כרגיל.