המאבק הפלסטיני בהכרזת טראמפ על הכרה בירושלים כבירת ישראל עולה מדרגה. על פי דיווח בגלי צה"ל, לירושלים הגיעו דיווחים כי יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, מתכוון לפנות במהלך פברואר למועצת הביטחון של האו"ם ולבקש את הכרתה במדינה פלסטינית. 

לשם ביצוע המהלך, יצטרך אבו מאזן לפנות לאחת החברות במועצה ולבקש ממנה שתגיש את ההצעה. בישראל ינסו למנוע את ההצבעה, ואם לא יצליחו יפעלו להשגת רוב נגד ההצעה, מה שלא סביר שיקרה. במידה ובכל זאת יהיה רוב למהלך, ישראל שוב תצטרך לסמוך על וטו אמריקאי. 
שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, אמר בתגובה כי "הגיע הזמן שאבו מאזן יתחבר למציאות ויבין שיש השלכות לפגיעה בארצות הברית".

חברת הכנסת ציפי לבני (המחנה הציוני), לשעבר מחזיקת תיק המו"מ עם הפלסטינים בממשלה, אמרה הבוקר בגלי צה"ל כי "לא תהיה הצבעה, להערכתי, במועצת הביטחון. אני יודעת שברור גם לפלסטינים שיהיה וטו אמריקאי. זה אירוע שאי אפשר להיכנס אליו תחת הממשל האמריקאי הנוכחי".

לדברי לבני, "אני רואה את אבו מאזן נואם ומנסה לגייס תמיכה בינלאומית, ולישראל יש אפשרות לעשות משהו אחר ממה שהיא עושה. האפשרות היא לשבת על האינטרסים האמיתיים של ישראל שהם היפרדות מהפלסטינים. עלינו לסגור את עניין המדינה הפלסטינית המפורזת ועניין הפליטים. לכן, במקום ללכת לקיצון ולהוביל אותנו לסיפוח נצלו את ההזדמנות הזו. אפשר לקבל תמיכה נוספת של מדינות באינטרסים של מדינת ישראל, מלבד האמריקאים".

אתמול דווקא הגיעו חדשות טובות מהאו"ם, לאחר שנציב זכויות האדם של האו"ם, זאיד ראאד אל חוסיין, הודיע על דחיית פרסום הרשימה השחורה של החברות הפועלות בהתנחלויות. בחדשות עשר דווח אתמול כי דחיית הפרסום ל"מועד לא ידוע" להגדרת הנציב, מגיעה אחרי לחצים שהפעילו גורמים אמריקאים וגורמים ישראלים על הנציב, בחודשים האחרונים. 

בדוח שפורסם אתמול נכתב כי הנציב "התקדם מאוד בגיבוש 'הרשימה השחורה', אך הוא זקוק לעוד משאבים כדי לאסוף מידע, ולהמשיך במגעים עם כ-206 חברות, לגביהם קיים מידע כי הן פועלות בהתנחלויות".  עוד נכתב: "לאחר שיושלמו המגעים, ובהתאם לניתוח התגובות שיתקבלו, הנציב יספק את שמות החברות. הן יעודכנו בדבר לפני פרסום הרשימה בפומבי". 

שלשום דווח כי ארצות הברית מאיימת לשנות את הגדרת הפליטות הפלסטינית, כך שהיא לא תוכל לעבור מדור לדור, כמו שקורה עכשיו, בניגוד לכל שאר הפליטים בעולם. המהלך הזה מצטרף להחלטת ממשל טראמפ לקצץ בסיוע לארגון אונר"א