לאחר השעייתו לחצי שנה ממליאת הכנסת, נטש הבוקר (חמישי) חבר הכנסת אורן חזן (הליכוד) את אולפן ערוץ עשר לאחר עימות בתוכנית "בוקר אור" עם הח"כית מיכל בירן (המחנה הציוני), שהורחקה לשבוע מהכנסת לאחר שכינתה את הראשון "סרסור".



בשיאו של העימות אמרה בירן למנחים אור הלר ומירי נבו: "אני אמתין עד שחבר הכנסת חזן יעזוב את האולפן". "לעזוב את האולפן?", השיב חזן, והמשיך: "אני אעזוב, אבל רק תבטיחי שתהיי אמיצה מספיק לא להסתתר מאחורי החסינות ברגע שאתבע אותך על העלבונות".



"ואל תעליבי את המשפחה שלי כי הבת שלי הקטנה היא רק בת חמישה חודשים, למרות שאני בטוח שגם היא תעשה לך בית ספר", הוסיף חזן בתגובה לדבריה של בירן, לפיהן בתו של חזן תהיה מובכת בעתיד מהתנהגותו של אביה.



כזכור, אתמול ועדת האתיקה של הכנסת הודיעה כי חזן יורחק מדיוני המליאה למשך שישה חודשים, זאת בשל "התבטאויות פוגעניות". עוד הוחלט כי יישלל ממנו שכר לשבוע אחד. חבר הכנסת לא יורשה להשתתף בדיונים שייערכו הן במליאה והן בוועדות השונות, אך יוכל להיכנס ולהצביע. חזן משמש בין היתר כחבר בוועדת הכספים ובוועדת החוץ והביטחון.



בהחלטה נכתב: "ועדת האתיקה קיבלה בעת האחרונה מספר קובלנות נגד חבר הכנסת חזן, שהמשותף להם הוא התבטאויות מקנטרות בשפה משתלחת, מבזה ופוגעניות.... לאור ריבוי הקובלנות שעניינן דפוס התנהגות דומה, החליטה הוועדה לאחד את הדיון בהן". החברים כתבו גם כי "הוועדה נחרדה לראות את מצבור ההתנהגויות וההתבטאויות של חה"כ חזן כפי שמתקפים באירועים נשוא הקובלנות והמציגים דפוס פעולה דומה מצידו של התנהגות ביריונית, גסה, משפילה ומטרידה".



מוקדם יותר בירן הורחקה אף היא מהכנסת לשבוע בעקבות כך שכינתה את חזן "סרסור" במהלך עימות קודם בין השניים. באופן דומה, גם הח"כית סתיו שפיר (המחנה הציוני) הורחקה לאחר שכינתה את ח"כ מיקי זוהר "מושחת".