הערכת מצב חמורה במיוחד שמצביעה על קריסה כלכלית והומניטרית עד כדי כך שישראל תאלץ להזרים על חשבונה סיוע הומניטרי הכולל מזון ותרופות ישירות לרצועת עזה אם לא יגויסו כספים מחו"ל, הונחה לאחרונה על שולחנו של ראש הממשלה נתניהו, כך על פי דיווח שפורסם הערב (שבת) ב"החדשות".
כמו כן, גורם ביטחוני מסר כי בעקבות המצב המחמיר ברצועה, קיים סיכוי גבוה לעימות צבאי. עוד על פי הדיווח, שרים בקבינט מוחים על כך שלא התקיים דיון בנושא מאז ההתרעה הקודמת של צה"ל בסוף דצמבר אז ניתן למועצה לביטחון לאומי שלושה שבועות להציג דוח לפתרון אזרחי, וזה טרם הוגש לשרים וטרם התקיים דיון. כמו כן, נטען כי קיימת "גרירת רגליים" בנושא. 
גורם מדיני אמר בתגובה לפרסום כי "המצב הנוכחי בעזה הוא תולדה של המתיחות בין הרשות הפלסטינית לחמאס, ישראל אינה צד בסכסוך".


 
ח״כ עפר שלח, יו״ר סיעת יש עתיד וחבר ועדת חוץ וביטחון, אמר בעקבות הפרסום: "המחדל המדיני מקרב אותנו למלחמה בעזה. צמרת צה"ל אומרת זאת בגלוי כבר זמן רב. שרים בקבינט מזהירים. השורה התחתונה ברורה: הקריסה ההומניטרית ברצועת עזה כבר כאן, והיא מקרבת אותנו מאוד למלחמה. וראש הממשלה, למרות כל האזהרות, נמנע ממעשה מתבקש שירחיק את הסכנה".
 
שלח הוסיף: "סירובו של ראש הממשלה לדון בכך, למרות דרישות של חברי קבינט כמו השר ישראל כ"ץ, הוא לא פחות ממעילה באמון. תגובות צבאיות לפרובוקציות מהרצועה נחוצות, אבל לא הן ימנעו מלחמה. עברנו את זה כבר יותר מפעם אחת. כדי להרחיק את המלחמה הבאה, אולי למנוע אותה ולפחות להגיע אליה מוכנים יותר, חייבת לבוא פעולה מדינית מרחיקת לכת. ראש הממשלה יודע, וראש הממשלה לא עושה".