ראש הממשלה בנימין נתניהו יוצא נגד הקרן החדשה לישראל. בפוסט שפרסם היום (ראשון) בפייסבוק, שיתף ראש הממשלה מאמר של אתר "מידה", בו נטען כי הקרן מגייסת כסף על מנת למנוע את גירוש המסתננים

נתניהו כתב פוסט כי "זה לא יעזור להם. התחלנו היום במבצע להוצאת המסתננים הבלתי חוקיים מישראל, כפי שעושות עוד מדינות מודרניות ובראשן ארה"ב". לדבריו, "כפי שבלמנו את ההסתננות לישראל באמצעות הגדר שהקמתי בגבול סיני, כך אעמוד בהבטחתי להוצאת המסתננים ממדינתנו".


נתניהו גם האשים את המיליארדר היהודי ג'ורג' סורוס כי הוא מממן את הקמפיין נגד גירוש המהגרים ומבקשי המקלט. סורוס, אזרח ארצות הברית, ידוע כתומך בארגוני שמאל וזכויות אדם בישראל ובמדינות אחרות בעולם. ראש הממשלה אמר בישיבת שר הליכוד כי סורוס הוא זה שמניע את קמפיין גירוש המסתננים. כשאובמה היה נשיא הוא גירש שני מיליון מסתננים ואיש לא אמר דבר".

היום נכנס מבצע הגירוש לחלק המעשי שלו, כשעשרות מסתננים המיועדים לגירוש קיבלו מכתב המיידע אותם על עתידם הצפוי. לצד הצפויים לגירוש, קיבלו מבקשי מקלט מדארפור הארכה של אשרות השהיה שלהם בישראל. בנוסף, עשרות מסתננים שיגיעו בימים הקרובים ללשכות האוכלוסין על מנת לחדש את אישור השהיה שלהם, יקבלו גם הם מכתבי גירוש לפיו עליהם לעזוב את ישראל תוך 60 יום.