שר החינוך נפתלי בנט ימריא  השבוע לפולין שם ייפגש עם סגן ראש ממשלת פולין ויישא נאום בפני סטודנטים פולנים, זאת בעקבות "החוק הפולני", האוסר על האשמת פולין במאורעות השואה. השר בנט יביע בפני סגן ראש הממשלה, יארוסלב גובין, המשמש גם כשר המדע, את עמדת מדינת ישראל ביחס לחוק הפולני ולאחר מכן ימשיכו השניים לפגישת עבודה בה ידונו בנושאים מקצועיים שוטפים.



בהמשך הביקור יבקר בנט באנדרטת "מרד גטו ורשה" אשר מנציחה את התקוממות המחתרת הפולנית נגד הצבא הנאצי במהלך מלחמת העולם השנייה. עוד יבקר השר באנדרטת "הסבל היהודי" (האנדרטה לזכר מרד גטו ורשה) אשר מוצבת במרכז הגטו היהודי העתיק בעיר ורשה ולאחר מכן ייפגש עם ניצולי שואה וחסידי אומות עולם המתגוררים בפולין. השר יחתום את ביקורו במפגש עם סגן ראש ממשלת פולין, יו"ר הפרלמנט הפולני וחברי פרלמנט שונים.



שר החינוך, נפתלי בנט: "השבוע אמריא לפולין עקב אירועי החוק הפולני בשבוע האחרון. אני נחוש לומר בבירור את שההיסטוריה כבר הוכיחה - לעם הפולני הייתה מעורבות מוכחת ברצח יהודים בשואה. באתי לומר את האמת במקום בו התרחשה האמת והיא איננה תלויה בחוק זה או אחר. אני מאמין שיש לפתור את המחלוקת עם הממשל הפולני בשיח והידברות על פני חילופי אמירות בתקשורת, על כן אסע להיפגש עם סטודנטים צעירים בפולין ועם הנהגת המדינה. המסר חד וברור: העבר אינו ניתן לשכתוב, את העתיד נכתוב יחד". 



כזכור, בשבוע שעבר אישר הסנאט הפולני את הצעת החוק השנויה במחלוקת על פי החוק, שעורר סערה גדולה בישראל, העונש המרבי על המפר אותו עומד על שלוש שנות מאסר. הצעת החוק, שעברה ברוב של 57 תומכים מול 23 מתנגדים ושני נמנעים, טעונה בחתימת הנשיא לאישורה הסופי. החוק עבר למרות הסכמה של שני ראשי הממשלות, כי יוקם צוות משותף שידון בהצעת החוק.