על רקע הדיווח לפיו ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לשרי ממשלתו כי ג'ורג' סורוס תרם למאבק נגד גירוש המסתננים מישראל, הצהיר הבוקר (שני) חבר מועצת העיר תל אביב ומנכ"ל הקרן החדשה לישראל, מיקי גיצין, בתכניתה של אילה חסוןב-103FM, כי "סורוס מעולם לא תרם לנו". כזכור, נתניהו שיתף


לאחריו דבריו על סורוס פוסט בפייסבוק בו נטען כי הקרן החדשה לישראל מגייסת כסף על מנת למנוע את גירוש המסתננים.



"אין לי מושג אם ג'ורג' סורוס תרם לנושא", הודה גיצין. "בחודשים האחרונים אנחנו רואים קבוצות גדולות של אנשים שחושבים שמבקשי המקלט צריכים להישאר בארץ. ברגע שפוליטיקאים מזהים מגמה ציבורית של תמיכה בקליטה של מבקשי המקלט הם מנסים לאתר מישהו שישמש כ'שטן הגדול'. הקרן החדשה לישראל משקיעה במשך שנים רבות בדרום תל אביב בעוד שג'ורג' סורוס לא תרם מעולם לקרן החדשה בישראל. לצערי הרב ג'ורג' סורוס כמעט ולא משקיע את כספיו במדינת ישראל אלא משקיע בעיקר במקומות באירופה ובעולם הערבי". 



"מדינת ישראל הקימה חומה שמנעה את כניסתם של פליטים ומבקשי מקלט באופן מוחלט וכעת שוהים במדינה 38 אלף איש פליטים", המשיך גיצין. "במקביל להחלטה לגרש פליטים אמש הממשלה קיבלה החלטה לייבא 6,000 עובדים חדשים מחו"ל לצורכי בנייה, מדובר באבסורד. אותם אנשים מאריתראה וסודן מקבלים מעמד של פליטות בהמון מדינות בעולם, כולל בארצות הברית, בעוד שישראל מגרשת אותם למדינות אחרות. מישהו מנסה לעצום עיניים בכל הקשור למה שקורה כיום באפריקה".



 


בהתייחס לעיכובו לחקירה של ארנון גלעדי, חבר מועצת עיריית תל אביב- יפו, אמר: "ארנון גלעדי הוא חבר מועצה שנים רבות ונחשב לאדם מקצועי מאוד. אני מאוד מקווה שהאשמות נגדו יתבררו בבית המשפט כלא כלום. לצערי השלטון המקומי פועל כיום במרחב ביקורת מאוד מצומצם, כמעט ללא אופוזיציה, ובכך פוליטיקאים וחברי מועצה שעובדים ברובם בהתנדבות יכולים לבצע פעולות מבלי שיהיה מי שיפקח עליהם".

הוא הוסיף כי "מדי יום מגיעים אליי המלצות של הצוות המקצועי שהתנדב לתפקיד, כחבר במועצת העיר כיצד אני אוכל לבחון את המלצותיהם? אני חושב שיש צורך לבצע רפורמה מקיפה ורחבה במבנה של השלטון המקומי בישראל. המקרה שנחשף בפרשה הוא ההזדמנות של מדינת ישראל לבצע שינוי".

לטענתו, "כיום חברי המועצה מבצעים את תפקידם בהתנדבות מלאה בעוד שהיכולת להשפיע על במדיניות המקומית היא גדולה מאוד. יש לחזק את האופוזיציה המובנית בתוך העיריות ולבנות מנגנון מאוזן כגון דרישה שתפקיד יו"ר האופוזיציה יכלול משרה בשכר, דרישה מחברי המועצה לעבוד בתפקידם לפי מספר שעות העבודה שלהם בצורה מפוכחת, לדווח על פגישות שאינן מתועדות כיום ועוד".

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן