המשבר ההומניטרי בעזה הפך להיות השיח הבוער במערכת הפוליטית בישראל, בעיקר לאור האזהרה של הרמטכ"ל, גדי איזנקוט, שטען אמש בסקירה שלו בישיבת הממשלה, כי המצב ברצועה מחריף, נוכח הקיצוץ האחרון בתקציבים. בישראל כבר נשמעים קולות לעזור כמה שיותר מהר, אך מהצד השני, החשש הגדול הוא שהכספים והציוד שוב יגיע לחמאס. 



הארגון עצמו נמצא כעת במלכוד. הרצועה עברה בעבר כבר משברים הומניטריים, אך נדמה שהפעם חמאס נמצא במצוקה גדולה הרבה יותר, שכן התושבים, למרות החשש, מוחים על כך שהדברים לא משתנים, ואף מתדרדרים. על רקע כישלון הפיוס בין הפלגים הפלסטיניים, הודיעו היום (שני) שלושה בתי חולים ברצועת עזה, כי הם נאלצים להפסיק ולפעול, שכן אין מספיק דלק על מנת להפעיל את בית החולים. אל שלושת בתי החולים מצטרפים עוד 13 מרפאות נוספות, שסגרו את שעריהן.



היום (שני) הפגינו עשרות מעובדי תחום הרפואה, בדרישה ששר הבריאות הפלסטיני ד"ר ג'ואד עוואד, יגיע לרצועה ויציל את המצב: "המשכורת שלי היא זכותי", כתבו הפקידים בשלטים שהניפו. "המצב בתחום הבריאות מחמיר משעה לשעה". דובר איגודי עובדי הרפואה, אחמד נג'אר, אמר במסיבת העיתונאים שכינס בעקבות העצרת שהתקיימה בכניסה לבית החולים שיפא בעזה, כי "על שר הבריאות הפלסטיני להיענות לזעקות הפקידים שלא קיבלו את המשכורות זה חודשים, וגם לזעקות השבר של החולים, שאין להם מזור".

בניגוד לעבר, הפעם החיצים מופנים גם כלפי הרשות הפלסטינית, בנוסף לישראל. העזתים מאמינים שראשי חמאס עשו הכל למען הפיוס, אך גורמים באש"ף לא מקדמים את סוגיית הפיוס הפנים פלסטיני, בטענה כי לא קיבלו את השליטה על המעברים. "סוחרים שרואים את המצב, מוחקים חובות למשפחות עניות", סיפר האיש עמו שוחחתי. "הם עושים זאת לשם שמיים. רואים את הצ'קים החוזרים, אנשים שאין להם אוכל בבית, ומוחקים את החוב במכולת. חובות עבור אוכל לילדים".
 
אם לא די בכך, בתקופה האחרונה עלה שיעור הפשיעה ברצועת עזה. "אנשים גונבים כדי לאכול", מסביר אחד התושבים. בנוסף, עלה גם שיעור מקרי ההתאבדויות".