האזהרות של גורמי הביטחון, בראשם הרמטכ"ל, גדי איזנקוט, על אפשרות שרצועת עזה תקרוס בגלל המצב ההומניטרי בה, הפכו היום (שני) לשיחת היום בכנסת. ראשי הסיעות התייחסו לנושא וקראו לראש הממשלה לפעול לשיקנתניהוום הרצועה על מנת למנוע התדרדרות לסבב נוסף של לחימה בדרום. 

יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, אמר קרא לראש הממשלה להקשיב לראשי מערכת הביטחון. "האחריות למצב הכלכלי הקשה בעזה מוטלת כל כולה על החמאס, ארגון טרור שלא רואה את התושבים שלו ממטר ומשקיע את משאביו בטרור שלא יסייע לו. אצלנו, תפקידה של הממשלה למנוע את המלחמה הבאה, תפקידו של הצבא לנצח אותה אם תתרחש. על צה"ל והרמטכ"ל אני סומך שימלאו את משימתם היטב, על הממשלה והעומד בראשה אין שום סיבה לסמוך", הוסיף יו"ר מפלגת העבודה. 

"דבריו של הרמטכ"ל איזנקוט על עזה הקורסת צריכים להרעיד את האדמה עליה עומדים שרי הממשלה וחברי הקבינט. האחריות וקביעת המדיניות נמצאת בידיהם. במקום זה הם פרצו ברצף ראיונות, לכל שר יש הצעות בנוגע למה לעשות בתחומי הביטחון. שיעסקו בנושאי משרדיהם ויתנו לגורמי המקצוע לטפל בביטחון. אני קורא לראש הממשלה, תקשיב לרמטכ"ל ולמתאם הפעולות בשטחים. הם יודעים מה קורה שם ומה צריך לעשות, אין להם שיקולים פוליטיים והם לא חושבים על איך הדברים ייראו בחדשות. רק טובת המדינה וביטחונה לנגד עיניהם".
גבאי המשיך וקרא לנתניהו: "תקשיב להם ותפסיק לפחד מהשוליים הקיצוניים בקבינט שלך. שוליים שמופעלים על ידי ראש המועצה האזורית יוסי דגן ומפחדים מסמוטריץ'". 

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, אמר בישיבת הסיעה כי "מדינת ישראל אינה יכולה להרשות לעצמה להמשיך להתעלם מהמשבר הזה. לא ברמה האנושית, לא ברמה הביטחונית. מדינת ישראל לא יכולה לעמוד מנגד כשמחלקות ילדים בבתי החולים מנותקות מחשמל. זה מנוגד לכל מה שאנחנו מאמינים בו. לכל מה שאנחנו מלמדים את ילדינו על מוסר יהודי". 

"החמאס אמנם מורתע עדיין, אבל אם לא נעשה משהו, אנחנו בדרך לסבב נוסף של אלימות. ישראל לא פוחדת מהחמאס. צה"ל וכוחות הביטחון חזקים ואם נדרש לעימות נדע להפעיל את כל הכלים שברשותנו כדי לפגוע בחמאס ובראשי החמאס ולהגן על תושבי מדינת ישראל".
לפיד הביע את תמיכתו בתוכניתו של השר ישראל כ"ץ להקמת אי מלאכותי ועליו נמל מול חופי רצועת עזה, אבל הבהיר כי "אין שיקום של עזה בלי פירוז מנשק, ואין שיקום בלי שהבנים יחזרו הביתה". לדבריו, "ישראל אינה רק הצד החזק בסכסוך שלנו מול החמאס בעזה, ישראל היא גם הצד הצודק. אנחנו מדינה מתוקנת והם ארגון טרור אסלמי אנטישמי ורצחני. אנחנו בעמדת כוח צבאית ועמדת כוח מוסרית. אבל דווקא עמדת הכוח הזו מטילה עלינו חובה לפעול".