חילופי עקיצות היום (שני) בין יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לבין המפכ"ל רוני אלשיך. במהלך אירוע הצדעה למשטרת ישראל אמר אדלשטיין כי על המפכ"ל להילחם במכת ההדלפות אותן כינה "רעשי רקע מיותרים ומפריעים". על כך השיב לו המפכ"ל כי להאשים את המשטרה בהדלפה זה חלק מרעשי הרקע.
 
אדלשטיין, המפכ"ל אלשיך, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט והשר לביטחון פנים גלעד ארדן היו אורחי אירוע ההצדעה למשטרה, שיאו של יום שלם שהוקדש למשטרה בוועדות הכנסת השונות. "אם היה נותנים לי עשר דקות במשרדו הייתי משכנע אותו שהאשמה שהמשטרה מדליפה היא רעשי הרקע".

המפכ"ל אלשיך. צילום: תומר נויברג., פלאש 90
המפכ"ל אלשיך. צילום: תומר נויברג., פלאש 90
 
"אנחנו מאמינים במשטרה ומצדיעים לשוטרים. אבל באירוע הזה אני מבקש לומר דבר נוסף: תפקידה של המשטרה מבוצע בצורה הטובה ביותר כשהוא נעשה בשקט, בהצנע", פתח יו"ר הכנסת את דבריו באירוע באודיטוריום בנוכחות מאות שוטרים. כאן פנה יו"ר הכנסת למפכ"ל אלשיך ואמר: "כשנכנסת לתפקידך לפני כשנתיים יצאת בהכרזה ששמחתי מאד לשמוע: אמרת שתילחם מלחמת חורמה ברעה חולה ששמה: הדלפה. זהו מאבק מאד קשה לשנות תרבות ארגונית ואני מבקש ממך להמשיך במאבק הזה. מי כמוני יודע שההדלפות הן לא רק נחלת המשטרה. אבל אסור שיתקיים קשר ישיר בין אולפני הטלוויזיה לחדרי החקירות". 
 
"זה מערער את האמון של אזרחי ישראל במשטרה וסודק אט-אט את האובייקטיביות שאנשיה קנו במאמץ רב", הסביר יו"ר הכנסת. "אני פונה כאן לכל העוסקים במלאכה: האינטרס העליון של מדינת ישראל הוא משטרה עצמאית, חזקה, שבוטחת בעצמה ושכולנו בוטחים בה. כל השאר הוא רעשי רקע מיותרים ומפריעים, שטוב יהיה אם יחלשו כמה שיותר מהר", אמר אדלשטיין.
 
מייד לאחר מכן עזב אדלשטיין את אירוע ההצדעה לשוטרים בגלל התחייבויות אחרות והוא לא שמע את תשובתו של המפכ"ל. אלשייך התייחס לדברי יו"ר הכנסת ואמר: "אילו יו"ר הכנסת היה מזמין אותי ל-10 דקות במשרדו הייתי משכנע אותו שהאשמה שהמשטרה מדליפה זה רעשי רקע".