שר הביטחון אביגדור ליברמן נמצא במרכז הסערה של הימים האחרונים, הן בעקבות המצב הביטחוני הרגיש, והן בעקבות התבטאויותיו לגבי עזה והמצב ההומניטארי ברצועה. בראיון מיוחד ב-103FM, התייחס שר הביטחון למגוון נושאים, כשהמטרה שהוא מסמן היא בשום פנים ואופן לא לתת שום פרס לרצועה, ולא להגיע למצב שישראל היא זאת שמנסה לפתור את המשבר, אותו, לטענתו, יצרו חמאס, הרשות הפלסטינית והעולם הערבי. כמו כן, התייחס ליברמן בתחילת הריאיון למחבל מהפיגוע אמש, בו נרצח איתמר בן-גל ז"ל.



ישראלים ערבים כחלק מאיחוד משפחות הם קבוצת סיכון מיוחדת?

"אחוז ההשתתפות בטרור כתוצאה מהגירה לישראל או איחוד המשפחות, לפי מה שהם אומרים מהשטחים, הצד הזה וגם הילדים, הם ללא ספק קבוצת סיכון, ולכן כדאי מאוד שאיחוד המשפחות יהיה רק בצד השני. זה לא יכול לקרות כאן יותר. כל מי שנמצא במסגרת הזאת, ומתגורר ביחד, צריך לעשות הכל כדי שזה יתבצע בצד השני. אלה שכבר קיבלו אזרחות, אתה לא יכול לבטל אותה רטרואקטיבית. יש פה מקום לבחון מחדש את המדיניות שלנו, ובהחלט, לצערי, התמונה, כמו שאמרת, היא מאוד ברורה.

"אין לו אמא, למעשה זה בחור ללא עורף משפחתי. הוא נזרק על ידי ההורים, התגלגל שנים בלעדיהם, בכל מיני מוסדות, למעשה חלק ניכר מהילדים האלה, שמקבלים היתר להיכנס לישראל, קשה לדבר על חוג משפחתי ועל בית מסודר. ברוב המקרים, מדובר בעיקר בשירותי הרווחה שמטפלים בעניין".
הרב של צפת יצא נגד הרמטכ"ל ועל רוח המפקד, שהקצין אתמול לא ירה במחבל בגלל רוח המפקד
"אני מאוד מוטרד ממה שקורה בציונות הדתית, כי סה"כ הציונות הדתית היא קבוצה איכותית שתרמה לחברה הישראלית ולישראל. מה שקורה שם זאת לא הקצנה כבר, היא הופכת להיות ציונות משיחית לחלוטין. יש שם תהליך לא בריא, ואני עוקב אחריו זמן רב. הרב אליהו, שהוא לא שוליים, אלא המרכז שם, הוא צריך להטריד את כולם".


התדרוך של קצינים מחיל הים אמש, למה הוא נועד? לתקציב, להדאיג את הציבור?
"לא קראתי ולא ראיתי את התדרוך, לא עברתי על זה, אז קשה לי להתייחס ספציפית, סה"כ המזרח התיכון נמצא במירוץ החימוש המטורף ביותר שאי פעם היה. אנחנו מדברים על מאות מיליארדים, כולם קונים נשק מכל עבר, כל אחד משדרג את המערכות. יש פה התפתחות שצריכה להטריד כל אחד מאיתנו, אי אפשר להמשיך על מי מנוחות, כאילו לא קורה כלום ולא צריך לחזק את מערכת הביטחון. כולנו רוצים לחיות טוב, אבל קודם כל צריכים לחיות. אנחנו צריכים לתת מענה לכלים חדשים לנשק שנמצא מכל עבר".
השר כ"ץ אמר שאתה ואנשיך מגייס כסף לחמאס בעולם
"לא צריך להתייחס ברצינות לכל פוליטיקאי מתוסכל, אם הוא לא ראש ממשלה, אז הוא רוצה להיות ביטחוניסט. כל מה שמציעים במקרה הזה, כמו הנמל הימי בעזה, זה פרס לטרור. אנחנו לא צריכים לשחרר אותם, אלא צריכים לקשור אותם אלינו עוד יותר בחבלים שאי אפשר יהיה להשתחרר גם בעתיד. שישראל תערוב ל-10 מיליארד דולר תחת שלטון חמאס? זה רק יחזק את חמאס. גם מדינת ישראל, על מנת לבנות סידורי ביטחון לפרויקט כזה, תצטרך עוד מאות מיליונים דולרים".
"עצם זה שרוצים להשקיע מיליארדים בעזה, ואין התקדמות עם שחרור השבויים והנעדרים, זה לא מקובל. אין דבר כזה. זה הבל הבלים שאנחנו מגייסים כסף לחמאס. יש סיכום מהעבר שאנחנו נשתתף בוועידת המדינות התורמות. אנחנו לא רוצים לפגוע באוכלוסיה שלא משתתפת בטרור, אבל לא נשלם מיסים. חמאס הוציא 260 מיליון דולר על התעצמות וייצור טילים. והוא לא מוכן להסב שקל אחד מתוכנית ההתעצמות שלו לטובת מערכת הבריאות או החינוך, או שיפור תשתיות המים והחשמל. הוא לא מוכן להעביר דולר אחד, ואנחנו נממן? אין סיכוי".

לגבי דבריו של הרמטכ"ל בישיבת הממשלה הוסיף: "אל תחזור על השקרים והשטויות של התקשורת. הרמטכ"ל, ואני הייתי בדיווח שלו בישיבת הממשלה, בהערכות מצב לא אמר משבר הומינטרי, גם לדעת שב"כ, גם לדעת מתאם הפעולות בשטחים, גם הרמטכ"ל. יש מציאות אזרחית קשה, זה נכון. עזה כנראה לא תהיה בזמן הקרוב ציריך או ז'נבה, אבל יחד עם זאת חמאס מנסה למנף את המצב, ולהזרים כסף לרצועה. אנחנו כבר הגענו למצב שחמאס בלי עימות צבאי מוכן לוותר על השלטון בעזה. לא אבו מאזן, ולא הליגה הערבית רוצים לקחת, ואסור שאנחנו פה נשדר לחץ ומצוקה. כולם בטוחים שישראל תמצמץ ראשונה, ובואו נפעיל לחץ על ישראל".
זה הכל הצגה? רוב התרופות ברצועה נגמרו
"מי שהיה אמור לשלם על התרופות, זה אבו מאזן. הוא עושה סנקציות, פת"ח וחמאס רבים, ואנחנו צריכים לשלם על כך? יש מצב שיש מציאות קשה, אנחנו לא מחפשים לדרדר, ואם יש פרויקטים אזרחיים, מי שיוזם ומממן, אנחנו לא מפריעים. כשאנחנו שומעים אנשים שמדברים על כמויות של המשאיות לעזה, זה מרתיח. בדקתי את העניין ויש ממש פיחות קל. העניין הוא שהם רוצים להעביר את הדלקים דרך מעבר רפיח ולא דרכנו, כי הם גובים שם מיסים. צריך לזכור שגם בגלל שקטאר הפסיקו לשקם את הרצועה, וחמאס עשה את מהלך הפיוס עם המצרים, הם הפסיקו את השיקום. זה לא שייך למדינת ישראל. יש קהילה בינלאומית, ויש חמאס, שבמקום להשקיע 260 מיליון דולר בתשתיות, ולא באזרחים. הם היו פותרים את כל הבעיות אם היו מעבירים את הכסף". 
על ההצעה לגבי הסכסוך הרוסי-אוקראיני, שפורסמה היום במעריב
"חבר כנסת אכרם חסון הוא הזוי, בינתיים הוא הספיק למשוך את ההצעה בחזרה. מה הקשר של אכרם חסון עם אוקראינה ורוסיה? אני לא יודע מה הוא שתה לפני שהוא הגיש את הצעת החוק הזאת, ואם הוא הבין על מה הוא חתם שם". לגבי הפולנים הוסיף: "מדינת ישראל התייצבה באופן ברור, וצריכים פה להתנהל בצורה אחידה ולא למצמץ. אני מציע שאנחנו נטפל במשבר הזה יחד עם ארצות הברית, כי גם הם הביעו עמדה ברורה. ראש הממשלה ומשרד החוץ, וגם משרד החינוך, צריכים לטפל בזה, אני לא צריך להוסיף מעבר לכך לגבי החלטות ממשלה".