יום של החלטות: מפכ"ל המשטרה רב ניצב רוני אלשיך נפגש הערב (רביעי) עם ראש יחידת להב 433, ניצב רוני ריטמן ראש אגף החקירות והמודיעין (אח"מ) במשטרה ניצב גדי סיסו, קודמו בתפקיד ניצב מני יצחקי, שעומד מאחורי כתיבת המסמך וסיכום החקירות ותנ"צ כורש בר נור, ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) שניהל באופן ישיר את חקירת פרשות נתניהו, והם העבירו למפכ"ל סיכום החקירה. בתיק 1,000, המכונה תיק המתנות, אמרו השניים למפכ"ל כי ישנה תשתית ראייתית לכתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו באשמת שוחד, מרמה והפרת אמונים.

לגבי תיק 2,000, המכונה תיק הקלטות, טרם התקבלה החלטה סופית, וזאת בשל מחלוקות פנימיות בין הבכירים שמעורבים בחקירה, והאפשרות הנבחנת היא כי בנושא זה תשאיר המשטרה את ההחלטה לשיקול דעתם המלאה של פרקליט המדינה שי ניצן והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שבכל מקרה הם שיקבלו את ההחלטה בסופו של הליך.

מפכ"ל המשטרה החליט כי יגיש את מסמך סיכום החקירות כבר בראשית השבוע הבא אל היועמ"ש ואל פרקליט המדינה ומכאן שעד ראשון בבוקר יצטרך המפכ"ל לקבל החלטה האם לאמץ את המסמך האמור ככתבו וכלשונו או שמא להוסיף גם טביעת האצבע שלו בחקירות הרגישות. משמעות ההמלצה להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה בתיק 1,000 באשמת שוחד, משמעותה גם כתב אישום אפשרי נגד נותן השוחד לכאורה - המיליארדר ארנון מילצ'ן, מה שעלול לסכן את עדותו בתיק.

נתניהו בסרטון חדש: "ישראל מדינת חוק, רק היועמ"ש יחליט על כתב אישום"

לפני הפגישה, ובתגובה אליה שחרר נתניהו סרטון חדש לחשבון הפייסבוק שלו, בו הוא ביקר את המשטרה וטען כי להמלצותיה אין משמעות. "רבים מכם שואלים, מה יהיה? אז אני רוצה להרגיע אתכם: לא יהיה כלום, כי אני יודע את האמת" אמר נתניהו. "מדינת ישראל היא מדינת חוק. החוק אומר שמי שקובע אם יש ראיות לכאורה נגד ראש הממשלה, זה היועץ המשפטי לממשלה והוא מתייעץ עם פרקליט המדינה".



"פרקליט המדינה אמר רק לאחרונה בכנסת שכמחצית מהמלצות המשטרה מסתיימות בלא כלום. אז אל תהיו במתח: המלצות יהיו, שלטים בנוסח ״ביבי אשם עד שתוכח חפותו״ גם הם יהיו, לחצים פסולים - גם הם יהיו. אבל אני בטוח שבסופו של יום הגורמים המשפטיים המוסמכים יגיעו למסקנה אחת, לאמת הפשוטה: אין כלום". 


יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, הגיב על המלצות המשטרה, וקרא למפכ"ל לחשוף את הידוע לחוקרים לציבור. "אני סומך את ידי על המפכ"ל אלשיך ומחזק את ידי משטרת ישראל. בתום החקירות ראוי כי מפכ"ל המשטרה יתייצב מול הציבור הישראלי בשידור חי ויסביר בפירוט את המלצות המשטרה בתיקי השחיתות של נתניהו. יהיו ההמלצות אשר יהיו, זכות הציבור לשמוע ולדעת ממקור ראשון ולא מהדלפות חלקיות מהי עמדת החוקרים ומהן המלצות המשטרה. הדבר יחזק את אמון הציבור במשטרה. לציבור הישראלי מגיע לדעת הכל על המלצות משטרה בעניין חקירות ראש ממשלה מכהן. אני מצפה מראש הממשלה לדרוש לסיים את החקירות והבירור המשפטי בהקדם ולא לתקוף את המשטרה ולזלזל בשלטון החוק. כך מצופה מראש ממשלה במדינת ישראל".